728 x 90

اکسپرس: سرکرده جاسوسان ایرانی پشت توطئه بمب‌گذاری در پاریس، در سراسر اروپا رابط داشت

اکسپرس
اکسپرس

سایت اکسپرس روز ۱۲بهمن درباره دادگاه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و فراخوان بیش از ۲۰مقام ارشد سابق اتحادیه اروپا که خواستند اتحادیه اروپا به تروریسم و نقض حقوق‌بشر ایران، بپردازد، در مطلبی نوشت:

اکسپرس انگلستان ۱۲بهمن۹۹: سرکرده جاسوسان رژیم ایران متهم به فرماندهی توطئه بمب‌گذاری در پاریس بهمراه خود دفتری داشت که ابعاد کامل شبکه اروپایی رابطین را که افشا شده است، تشریح می‌کند. اسدالله اسدی زمانی که توسط پلیس آلمان دستگیر شد، دفتری سبز رنگ در خودرو او پیدا شد که با دقت زیاد ۲۸۹ مکان را در ۱۱کشور اروپایی تشریح کرده بود. اسدی که روز پنجشنبه با احتمال محکومیت ۲۰سال زندان مواجه است، زمانی که متهم به حمل ۵۰۰ گرم مواد انفجاری تی ای تی پی TATP «معروف به مادر شیطان» برای حمله‌یی طراحی شده به گردهمایی سیاسی ایران آزاد در پاریس، به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران شد، به‌عنوان دیپلمات در وین عمل می‌کرد. در واقعیت امر او رئیس اداره اروپایی وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران بود.

در گردهمایی ویلپنت شخصیتهایی شامل ۳۸ پارلمانتر انگلیسی و هیاتهایی شامل ترزا ویلیرز وزیر خارجه ایرلند شمالی و استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا و رودی جولیانی وکیل ترامپ بود. اسدی در لوکزامبورگ با دو شریک جرمش در یک رستوران پیتزا در لوکزامبورگ دو روز قبل از آن که بمب قرار بود منفجر شود ملاقات کرد و مواد انفجاری را به آنها داد. امیر سعدونی و نسیمه نعامی که به‌طور طبیعی در آنتورپ مستقر بودند یک فلاش مموری یواس بی‌USBبا دستورات مشروح و یک تلفن جدید و پاکتی حاوی ۱۶۰۰۰پوند پول تحویل گرفته بودند. دستورات توضیح داده بود که چگونه بمب قبل از آن‌که در یک روکش پلاستیکی پیچیده شود باید شارژ و آماده شود و حلقه ایمنی ۵۰ تا ۳۰۰ متر رعایت شده بود قبل از آن که با فشار دکمه کنترل از راه دور، برای ۳ثانیه فعال شود. آنها شریک جرم سومی به‌نام مهرداد عارفانی داشتند که در کنفرانس حضور می‌یافت و خود را هوادار مقاومت جازده بود. این توطئه در آخرین دقیقه توسط سرویسهای امنیتی آلمان و بلژیک خنثی شد.

اما دفتر سبز اسدی (که توسط پلیس آلمان کشف شد) ابعاد واقعی ارتباطات اروپایی او را نشان می‌داد. از ۲۸۹مکانی که به‌دقت شناسایی شده بودند تنها ۳۸مورد آن در اتریش هستند که ۱۳درصد کل آن عدد می‌شوند. آلمان با ۱۱۴مکان و به‌دنبال آن فرانسه با ۴۲مکان بالاترین سهم را داشتند. سایر کشورهایی که او بازدید کرده بود شامل ایتالیا، مجارستان، جمهوری چک، بلژیک، هلند، سوئد، سوئیس و لوکزامبورگ بودند.

معلوم شد در زمانی که اسدی در بازداشت بوده رضا لطفی که یک مقام ارشد رژیم ایران در ایران است و به‌عنوان رابط میان وزارت اطلاعات و امنیت و وزارت‌خارجه این رژیم عمل می‌کند به ملاقات او رفته است.

شغل او نظارت بر عملیات ایستگاههای وزارت اطلاعات و امنیت در سفارت خانه‌ها و گزارش یافته‌هایش به‌طور همزمان به محمود علوی وزیر اطلاعات و امنیت و جواد ظریف وزیر خارجه است.

هفته گذشته وزرای امور خارجه پیشین انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سابق رومانی و گروهی دیگر از وزرا از لهستان، لیتوانی، اسلواکی، فنلاند و ایسلند (که شمار آنها بیش از ۲۰تن است)، در یک بیانیه‌یی مشترک، از اتحادیه اروپا خواستند «تمامیت وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را به‌عنوان نهادهای تروریستی لیست‌گذاری کند» و افزودند: «شواهد انکارناپذیر در پرونده تروریستی ویلپنت نشان می‌دهد که دخالت مقام‌های رژیم ایران در بالاترین سطح به طرح‌هایی برای قتل‌عام ارتقا یافته است. اتحادیه اروپا باید دست به اقدامی قاطع بزند. اگر غیر از این انجام دهد برای رژیم ایران مصونیت ایجاد کرده و آنها را برای انجام حملات تروریستی بیشتر در اروپا تشویق خواهد کرد».

اسدالله اسدی در آلمان در حالی که تلاش می‌کرد از مرز به داخل اتریش عبور کند دستگیر شد. دفاعیه او بر این ادعا که به او باید مصونیت دیپلماتیک داده شود استوار بود که رد شد.

دادستانها برای او خواستار حداکثر ۲۰سال زندان شده‌اند در حالی که سعدونی و نعامی با ۱۸سال زندان و عارفانی با ۱۵سال زندان مواجهند. یک قاضی حکم محکومیت را در آنتورپ روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fe124c3-8532-4237-af4d-7a6f2d2cc94d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات