728 x 90

اکثریت پارلمان لیتوانی شامل رئیس پارلمان، حمایت خود را از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی اعلام کردند

پارلمان لیتوانی
پارلمان لیتوانی

اکثریت پارلمان لیتوانی شامل رئیس پارلمان، حمایت خود را از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی اعلام و خواهان به‌رسمیت شناختن حق کانون‌های شورشی در نبرد علیه سپاه پاسداران و نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی گردید.

۷۱تن از ۱۳۸نماینده پارلمان لیتوانی، از جمله ۳وزیر کنونی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین، رئیس و معاون کمیته امور خارجی و ۵تن از اعضای این کمیته، رئیس و معاون کمیته حقوقی و ۴تن از اعضای این کمیته، معاون اول و ۲تن از معاونین رئیس مجلس، رئیس هیأت لیتوانی در مجمع پارلمانی شورای اروپا، امضا کنندگان این بیانیه هستند.

نمایندگان با «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی»، ضمن ابراز نگرانی عمیق از سرکوب بیرحمانه مردم ایران، از جمله اقلیتهای قومی و مذهبی، خاطرنشان ساختند که «رژیم ایران هم‌چنان بیشترین تعداد اعدامها را به نسبت جمعیت در جهان دارد. تنها در سال ۱۹۸۸، ۳۰هزار زندانی سیاسی در عرض چند هفته پس از حکم خمینی، برای اعدام مجاهدین سرموضع، قتل‌عام شدند».

بیانیه مورد حمایت نمایندگان اکثریت نمایندگان پارلمان لیتوانی خاطرنشان می‌کند: «رژیم ایران اخیراً یک دادگاه نمایشی را به‌صورت غیابی برای رهبری مقاومت ایران و ۱۰۰عضو مجاهدین به اتهام جنایاتی مانند محاربه آغاز کرده است. این محاکمه آشکارا بهانه‌یی برای زمینه‌سازی ارتکاب اقدامات تروریستی علیه آنها و فشار بر مقامات اروپایی برای محدود کردن مخالفان، به‌ویژه کسانی که در اشرف۳، آلبانی زندگی می‌کنند، می‌باشد. قوه قضاییه ایران ابزار سرکوب خامنه‌ای برای کشتار و تروریسم است».

بیانیه تصریح می‌کند: دیکتاتوری مذهبی حاکم رفرم‌پذیر نیست و در جریان قیام ۲۰۲۲، مردم ایران هر نوع دیکتاتوری، چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند و خواستار تغییر رژیم برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک شدند.

سر مار در ایران است. سپاه پاسداران از طریق گروه‌های نیابتی تروریسم را گسترش می‌دهد و مانع صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24474ca6-b7b2-4d18-be13-38735d6a5233"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات