728 x 90

اوکراین شب گذشته چهار پهپاد شاهد ساخت رژیم ایران را منهدم کرد

آسمان اوکراین در اثر حملات پهپادی - عکس از اوکراین فورم
آسمان اوکراین در اثر حملات پهپادی - عکس از اوکراین فورم

اوکراین فورم روز ۸مرداد اعلام کرد که نیروی هوایی اوکراین شب گذشته هشت فروند پهپاد روسیه شامل چهار پهپاد تهاجمی شاهد-۱۳۶/۱۳۱ [ساخت رژیم ایران] و چهار پهپاد شناسایی را منهدم کرد.

اوکراین فورم در گزارش خود نوشت: «در اوایل صبح ۳۰ژوئیه ۲۰۲۳، دشمن با چهار فروند پهپاد تهاجمی شاهد-۱۳۶/۱۳۱ از جهت جنوب شرقی [اوکراین] را مورد حمله قرار داد. تمامی پهپادهای دشمن در مناطق خرسون و دنیپروپتروفسک توسط نیروها و تجهیزات نیروی هوایی اوکراین منهدم شد. نیروی هوایی اوکراین در تلگرام این خبر را منتشر کرد...

در آخرین ۲۴ساعت گذشته هواپیماهای اوکراینی تا ده حمله به مناطقی که تسلیحات و تجهیزات نظامی دشمن در آن مستقر بودند، انجام دادند.

گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که در ۲۴ساعت گذشته ۳۶ درگیری در خط مقدم رخ داده است.

 

در همین حال خبرگزاری فرانسه در گزارشی از وزارت دفاع روسیه نوشت: سه پهپاد اوکراینی بر فراز مسکو سرنگون شدند.  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی بامداد یکشنبه بر فراز مسکو سرنگون شدند در این حمله برای مدت کوتاهی یک فرودگاه بین‌المللی بسته شد...

در حالی که یکی از پهپادها در حومه شهر سرنگون شد، دو پهپاد دیگر با جنگ الکترونیک سرنگون شدند و به یک مجتمع اداری اصابت کردند. کسی آسیب ندید.

مسکو و با آن‌که در فاصله ۵۰۰ کیلومتری (۳۱۰ مایلی) از مرز اوکراین قرار دارند، به ندرت در طول درگیری در اوکراین مورد هدف قرار گرفته بود تا این‌که در سال جاری چندین حمله هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

این حمله که روز یکشنبه گزارش شد، آخرین مورد از یک سری حملات اخیر پهپادها از جمله به کرملین و شهرهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین است که مسکو کی‌یف را متهم می‌کند.

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد که فرودگاه ونوکوو پایتخت برای خروج و ورود هواپیماها بسته شدند، پروازها به فرودگاه‌های دیگر هدایت می‌شوند.

در اوایل ماه جاری، حملات هواپیماهای بدون سرنشین برای مدت کوتاهی ترافیک هوایی را در همان فرودگاه در جنوب غربی شهر مختل کرد.

حملات به مسکو چند هفته پس از شروع یک حمله متقابل اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمینهای تصرف شده توسط روسیه از زمان آغاز خصومت‌های گسترده در فوریه ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/def32d30-02a0-4736-b404-e34185bc4445"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات