728 x 90

اوکراین در آستانه دوسالگی جنگ نابرابر

جنگ اوکراین
جنگ اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۲۸ آذر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پایان سال به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

در اینحال ارتش اوکراین تحت فشار در جبهه قرار دارد و متحدانش در مورد کمک‌ها به اوکراین تزلزل داشته‌اند.

پیش از این زلنسکی هفته گذشته سفری به کشورهای غربی را آغاز کرد تا حمایت نظامی و سیاسی بیشتری برای اوکراین به‌دست آورد، این در حالی است که تهاجم روسیه به سالگرد دو سالگی خود در فوریه نزدیکتر شده است.

خبرگزاری رویترز نیز روز سه‌شنبه گزارش کرد که ایتالیا ارسال سلاح به اوکراین را تا آخر دسامبر تمدید کرد.

وولکر تورک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد نیز روز سه‌شنبه گفت روسیه در اتخاذ تدابیر کافی برای حفاظت از غیرنظامیان در اوکراین شکست گسترده داشته است و نشانه‌هایی وجود دارد که نیروهای روسی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

تورک در شورای حقوق‌بشر در ژنو گفت که این نقض‌ها شامل ۱۴۲مورد اعدام غیرنظامیان از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته و هم‌چنین ناپدید شدن اجباری، شکنجه و بدرفتاری با زندانیان از جمله از طریق خشونت جنسی است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به‌طور کلی از زمان شروع تهاجم روسیه، بیش از ۱۴۰۰حمله علیه تأسیسات مراقبتهای بهداشتی و سایر زیرساختهای بهداشتی در اوکراین را ثبت کرده است که ارائه ضروری‌ترین مراقبتها را دشوار می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05193787-69cd-4a60-802d-e8bce535308f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات