728 x 90

اولیانوف: نگرانی از تأخیر بیشتر در مذاکرات اتمی

میخائیل اولیانوف
میخائیل اولیانوف

میخاییل اولیانف سفیر ویژه روسیه در وین روز سوم مهر با نگرانی از تأخیر در مذاکرات توسط رژیم آخوندی در توئیتی نوشت:

«نیازی به گفتن نیست که همتایان ایرانی ما در صورت نیاز به زمان بیشتری نیاز دارند. اما احساس من این است که تأخیر بیشتر می‌تواند به‌زودی فضای گفتگوهای وین در مورد برجام را برای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز این فرآیند با موفقیت کمتری مواجه کند. امیدوارم من در اشتباه باشم».

در همین روز جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بازگشت به توافق هسته‌یی رژیم ایران را گامی در راستای حل معضل سیاست منطقه‌یی رژیم ایران دانست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه ۳مهر در گفتگو با روزنامه «الشرق‌الأوسط» گفت: گام نخست ممانعت از شکل‌گیری ایران اتمی است و پس از آن به دیگر پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.
بورل در ادامه درباره برنامه موشکهای بالستیک و پهپادهای رژیم ایران که از سوی حوثی‌ها برای هدف قرار دادن تأسیسات شهری در عربستان و به خطر انداختن امنیت کشتیرانی بین‌المللی استفاده می‌شود گفت، نگرانی‌های زیادی در رابطه با رژیم ایران داریم اما نمی‌توان همه مشکلات را همزمان حل کنیم.
وی در رابطه با پرونده اتمی رژیم ایران گفت: هدف مذاکرات اتمی وین احیای توافق هسته‌یی با رژیم ایران است اما این پایان کار نخواهد بود و مسائل زیادی وجود دارد که نیازمند بحث و گفتگو هستند.

نیویورک تایمز روز ۲مهر گزارش داد: وزیر خارجه تندرو جدید رژیم ایران روز جمعه با متهم کردن رئیس‌جمهور بایدن به ادامه «پرونده ضخیم تحریم‌های ترامپ علیه ایران» گفت: در ازای پذیرش محدودیت در برنامه هسته‌ای، حکومت این کشور مطالبات زیادی شامل رفع بیشتر تحریم‌های فراتر از برجام خواهد داشت.

نیویورک تایمز نوشت: مقامات آمریکایی گفته‌اند اگر رژیم ایران خواهان لغو سایر تحریم‌ها است، باید آمادهٔ یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر که تا سال۲۰۳۰ ادامه دارد، باشد. اما حسین امیر عبداللهیان در مصاحبه‌یی با نیویورک تایمز پنجشنبه‌شب گفت: ما توافق طولانی‌تر و قوی‌تری نخواهیم داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae38dc5c-125d-43f2-8609-5d8f49ec78c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات