728 x 90

اولاف شولتز: نمی‌توانم به جوانانی فکر نکنم که در ایران کشته می‌شوند

اولاف شولتز صدراعظم آلمان و آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین
اولاف شولتز صدراعظم آلمان و آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین

اولاف شولتز در بازدید از بنای یادبود پاراک دلاموریا نماد یادبود کشته‌شدگان توسط دیکتاتوری در آرژانتین گفت: نمی‌توانم به جوانانی فکر نکنم که در ایران کشته می‌شوند.

خبرگزاری رویترز روز ۱۰بهمن درباره در دیدار اولاف شولتز صدراعظم آلمان از نماد یادبود کشته‌شدگان دیکتاتوری در آرژانتین و اظهارات وی در مورد شهیدان قیام سراسری در ایران نوشت: شولتز صدراعظم آلمان در هر دو کشور[شیلی و آرژانتین] از یادبودهای قربانیان دیکتاتوری نظامی آنها بازدید کرد که به‌گفته او بر لزوم مبارزه برای دموکراسی و آزادی تأکید داشت.
او در بوئنوس‌آیرس گفت: «در این نماد یادبود بسیاری از قربانیان دیکتاتوری، اینجا نمی‌توانم به جوانانی فکر نکنم که در ایران کشته می‌شوند زیرا برای آزادی و زندگی بهتر می‌جنگند»... .

سایت صدراعظم آلمان روز ۹بهمن درباره بازدید از بنای یادبود پاراک دلاموریا (Parque de la Memoria) در آرژانتین در همین رابطه نوشت: آقای اولاف شولتز، صدراعظم آلمان: اینجا یک بنای تاریخی انسان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد، یک مکان بسیار تکان دهنده برای یادبود قربانیان بی‌شمار خشونت، ترور دولتی و دیکتاتوری در اینجا در آرژانتین - در مکانی که می‌توانید دریا را ببینید، که هم‌چنین بلافاصله نشان می‌دهد که مردم در اینجا نیز به شیوه پرتاب شدن از هلیکوپترها به‌قتل رسیده‌اند.
این که دیکتاتوری رنج، سرکوب و مرگ انسان‌ها را به همراه دارد، چیزی است که در اینجا بسیار قابل مشاهده است، همان‌طور که ما در حال حاضر در سراسر جهان آن را مشاهده می‌کنیم. وقتی به یاد قربانیان بی‌شمار دیکتاتوری در اینجا افتادم، فوراً باید به جوانانی فکر می‌کردم که اکنون در ایران کشته می‌شوند در حالی‌که برای آزادی و زندگی بهتر مبارزه می‌کنند. وقتی می‌بینید که بچه‌های خردسال، تعداد بسیار زیادی جوان در اینجا جان‌باخته‌اند، این چیزی است که هرگز شما را رها نمی‌کند.
از این نظر، من از کار همه کسانی که برای دموکراسی مبارزه کرده‌اند بسیار سپاسگزارم، به‌طوری که آرژانتین اکنون می‌تواند به ۴۰سال تاریخ دموکراتیک نگاه کند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41ce14e8-82e1-49a7-b072-ae67545af15f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات