728 x 90

انگلستان تحریم‌هایی علیه شخصیتها و سازمانهای نظامی رژیم ایران اعمال کرد

وزارت خارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان

دولت انگلستان روز دوشنبه ۲۳مهر اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه شخصیتها و سازمانهای نظامی رژیم ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها در واکنش به حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل در اول اکتبر، افرادی را هدف قرار داده است که در تسهیل این اقدامات نقش داشته‌اند.

افرادی که امروز تحریم شده‌اند و مشمول ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی هستند، عبارتند از:
عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش  و عضو شورای عالی امنیت ملی 
محمدحسین دادرس: جانشین فرمانده کل ارتش 
حمید واحدی: فرمانده نیروی هوایی ارتش
محمد کاظمی: رئیس اطلاعات سپاه پاسداران
حبیب‌الله سیاری: رئیس ستاد مشترک ارتش و معاون هماهنگی ارتش 
علی محمد نائینی: سخنگوی سپاه
حسین پورفرزانه: مهندس ارشد دفتر طراحی سامانه‌های پیشرانه فرزانگان (FPSDB).
هم‌چنین دو سازمان ایرانی، دفتر طراحی سیستم‌های پیشرانه فرزانگان (FPSDB) که در تولید قطعات موشکهای کروز فعالیت دارد، و آژانس فضایی ایران که فناوریهای مرتبط با توسعه موشکهای بالستیک را تولید می‌کند، هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه انگلستان، دیوید لامی، در بیانیه‌یی اعلام کرد که علی‌رغم هشدارهای مکرر، اقدامات خطرناک ایران و نیروهای نیابتی آن به تشدید تنش در منطقه منجر شده است. انگلستان در واکنش به حمله موشکی بالستیک رژیم ایران به اسراییل، اقدام به تحریم افرادی کرده که این رفتار را تسهیل کرده‌اند. او هم‌چنین تأکید کرد که بریتانیا در کنار متحدان خود به اقدامات لازم برای به چالش کشیدن تهدیدات ایران و کاهش تنش در منطقه ادامه خواهد داد.

این تحریم‌ها در پی بیانیه مشترک گروه جی ۷ (G۷) و شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، که هر دو حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل را محکوم کرده بودند، صادر شده است. بریتانیا در حال حاضر بیش از ۴۰۰ تحریم علیه ایران، از جمله تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و افراد مرتبط با حمله اخیر به اسراییل، اعمال کرده است.

بریتانیا تأکید کرد که جلوگیری از بروز درگیریهای گسترده‌تر منطقه‌یی از اولویت‌های این کشور است و با همکاری شرکا، به‌دنبال تضمین آتش‌بس از سوی همه طرف‌ها خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/850c6af3-255c-44a2-848e-c3a1931aaa90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات