728 x 90

انگلستان آزمایش موشک بالستیک رژیم ایران را محکوم کرد

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان
جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان در پیام توییتری خود آزمایش موشک بالستیک میان‌برد از سوی رژیم ایران را تحریک‌آمیز خواند و آنرا محکوم کرد.

وزیر خارجه انگلستان در همین رابطه نوشت: آزمایش موشک میان‌بردِ بالستیک (رژیم)ایران «ناسازگار با قطعنامه ۲۲۳۱ است» و اقدامی تحریک‌آمیز و تهدیدکننده است.

جرمی‌هانت همچنین گفت: «حمایت ما از برجام به هیچ‌وجه نگرانی‌مان از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده موشکی ایران را کم نمی‌کند».

واکنش وزیر خارجه انگلستان روز یکشنبه ۱۱آذر (۲دسامبر) در پی اظهارات مایک‌ پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر این‌که رژیم ایران با اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک میان‌برد با قابلیت حمل کلاهک‌های چندگانه، قطعنامه ۲۲۳۱سازمان ملل را نقض کرده است، می‌باشد.


خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۰ آذر نوشت: در میان تنشها بین واشنگتن و رژیم ایران در رابطه با موشکهای بالستیک پمپئو طی بیانیه‌یی که در توییتر منتشر شد هشدار داد که رژیم ایران آزمایش و تکثیر موشکی را افزایش می‌دهد. مایک پمپئو خواست که رژیم ایران این فعالیتها را متوقف کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در توییت خود گفت: "رژیم ایران هم اینک یک موشک میان‌برد بالستیک شلیک کرده است که قادر به حمل کلاهک جنگی متعدد می‌باشد.

وی افزود این آزمایش قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت را نقض می‌کند. وی با اشاره به تأیید شورای امنیت در مورد توافق‌نامه بین‌المللی هسته‌یی افزود”ما این عمل را محکوم می‌کنیم".

 

قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل، رژیم ایران را از هر گونه فعالیت مرتبط با موشکهایی که با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی طراحی شده‌اند منع می‌کند؛ از جمله فعالیت پرتاب موشک با استفاده از فناوری موشکی بالستیک.

وی هشدار داده است که اگر قابلیت بازدارندگی را نتوانیم برقرار کنیم، خطر تشدید سریع و جدی شدن شرایط در منطقه بالا می‌رود.

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با اشاره به آزمایش موشکی رژیم ایران، در توییتر نوشته است: این رفتار تحریک‌آمیز را نمی‌توان تحمل کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58eff647-e494-478c-8ae8-a57a7ad463e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات