728 x 90

انعکاس موضع‌گیری مقاومت ایران در رابطه معامله ننگین تبادل اسدالله اسدی در رسانه‌ها

تظاهرات ایرانیان آزاد علیه بند و بست شرم آور دولت بلژیک و رژیم آخوندی برای آزادی اسدی دیپلمات تروریست
تظاهرات ایرانیان آزاد علیه بند و بست شرم آور دولت بلژیک و رژیم آخوندی برای آزادی اسدی دیپلمات تروریست

روزنامه لوموند شنبه ۶خرداد در گزارشی در رابطه با معامله ننگین دولت بلژیک و رژیم آخوندی نوشت: «ریک وان روسل، یکی از وکلای اپوزیسیون ایران خاطرنشان کرد که دادگاه قانون اساسی (بلژیک) در آخرین رأی خود خواستار آن شده بود که پیش از اجرای معاهدهٔ انتقال، مراتب به‌شاکیان ایرانی اطلاع داده شود تا بتوانند به‌این تصمیم اعتراض کنند. چنین اطلاعی به‌شاکیان داده نشده است».

 

روزنامه الشرق‌الأوسط در گزارشی به موضع‌گیری مقاومت ایران در رابطه با معامله ننگین دولت بلژیک و رژیم ایران پرداخت و نوشت: «اپوزیسیون ایران آزادی دیپلمات رژیم ایران اسدالله اسدی را که در بروکسل زندانی بود، محکوم و در بیانیه‌ٔ اعلام کرد: آزادی این تروریست باج شرم‌آوری به‌تروریسم و گروگان‌گیری است و با نقض حکم دادگاه قانون اساسی، تروریسم را تشویق و به‌حقوق بشر خیانت می‌کند».

 

سایت دی مورگن، روز شنبه ۶خرداد نوشت از آزادی اولیویه واندکاستیل (Olivier Vandecasteele) واکنش‌های زیادی را برانگیخت. خانواده و دوستان البته بسیار خوشحال هستند، اما انتقاداتی نیز از تبادل زندانی وجود دارد که باعث آزادی تروریست ایرانی اسدالله اسدی شده است. خانواده واندکاستیل او را در فرودگاه در آغوش می‌گیرند و یک روانشناس به آنها کمک می‌کند. آنها هنوز به‌طور رسمی پاسخی نداده‌اند... .

اما همه خوشحال نیستند. با آزادی وندکاستیل یعنی اسدالله اسدی هم از زندان آزاد می‌شود و ممکن است به ایران بازگردد. و اپوزیسیون ایران از این بابت خشمگین است. مریم رجوی از شورای ملی مقاومت گفت: آزادی تروریستی که بزرگ‌ترین جنایت جنایتکارانه اروپا را پس از جنگ جهانی دوم سازماندهی و هدایت کرده بود، امتیاز و باجگیری شرم‌آور برای تروریسم و ​​گروگان‌گیری است که نقض آشکار حکم دادگاه است.

این امر فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را تشویق می‌کند تا به جنایات سرکوب داخلی و تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دهد. از اول تا پنجم اردیبهشت، ۱۲۷نفر در ایران اعدام شدند.

 

سایت رادیو بین‌المللی فرانسه روز شنبه ۶خرداد نوشت در معامله ایران و بلژیک، مغز متفکر بمب‌گذاری پاریس با یک امدادگر مبادله شد. بلژیک و ایران روز جمعه در اقدامی بحث‌برانگیز زندانیان را مبادله کردند که در آن یک دیپلمات ایرانی محکوم شده در رابطه با تلاش برای بمب‌گذاری علیه تبعیدیان در فرانسه با حلقه سازمان مجاهدین خلق در بیانیه‌یی آزادی اسدی را محکوم کرد و آن را "باج شرم‌آور در برابر تروریسم و گروگان گیری" خواند. این گروه در بیانیه‌یی اعلام کرد: «این اقدام فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را برای ادامه جنایات خود در ایران از طریق سرکوب و تروریسم منطقه‌یی و بین‌المللی جری‌تر می‌کند»... . گل دور گردن به تهران باز می‌گشت در حالی که یک امدادگر آشکارا لاغر در حال بازگشت به بروکسل بود... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58f59c35-21dd-498d-8d67-41c459b7c81e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات