728 x 90

انعکاس رسانه‌های بین‌المللی از کسادی نمایش انتخابات رژیم و انتخاب رئیس‌جمهور جدید ارتجاع

رسانه‌های بین‌المللی
رسانه‌های بین‌المللی

آسوشیتدپرس روز ۱۶تیر در گزارشی از کسادی نمایش انتخابات رژیم و رئیس‌جمهور جدید ارتجاع نوشت: ویدیوهای منتشر شده نشان‌دهنده خالی بودن حوزه‌ها بود. نظرسنجی از چندین سایت در تهران، از حضور کم جمعیت در میان حضور شدید نیروهای امنیتی در خیابان‌ها بود.

آسوشیتدپرس افزود: پزشکیان اگر چه در طول مبارزات انتخاباتی خود با اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در درون حکومت شناسایی می‌شد، در همان زمان از سپاه پاسداران تجلیل کرد و در یک مناسبت لباس پاسداری خودش را در مجلس به تن کرد... .

آسوشیتدپرس افزود: رئیسی که در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شد، به‌عنوان یکی از دستیاران خامنه‌ای و جانشین بالقوه وی تلقی می‌شد. بسیاری او را به‌دلیل مشارکت در اعدام‌های دسته‌جمعی در سال ۶۷ و نقش او در سرکوب خونین مخالفان می‌شناختند.

 

گاردین انگلستان روز ۱۶تیر نوشت: پزشکیان در مبارزات انتخاباتی خود وعده هیچ تغییر بنیادی در حکومت دینی نداد و این در حالیست که ولی‌فقیه علی خامنه‌ای تصمیم‌گیری نهایی همه امور کشور را برعهده داشته است.

دور اول انتخابات در ۲۸ ژوئن (هشتم تیرماه) شاهد کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی از زمان انقلاب ۱۳۵۷بود. مقامات رژیم ایران مدت‌هاست که به حضور در انتخابات به‌عنوان نشانه‌ای از حمایت از حکومت مذهبی در این کشور اشاره کرده‌اند.

در دور دوم مقامات دولتی از ولی‌فقیه تا بقیه نرخ مشارکت بالاتری را پیش‌بینی کردند، و تلویزیون دولتی تصاویری از صف‌های متوسط به‌لحاظ جمعیت در برخی از مراکز رأی‌گیری را نشان می‌داد. ولی ویدئوهای منتشر شده مراکز رأی‌گیری را خالی نشان می‌دهد و نظرسنجی از چند ده سایت در تهران، پایتخت، شاهد مشارکت پایین در میان حضور شدید نیروهای امنیتی در خیابان‌هاست.

وال استریت ژورنال روز ۱۶تیر به بالا‌گرفتن جنگ گرگها پس از نمایش انتخابات اشاره کرده و می‌نویسد: پزشکیان در سیستمی است که در آن مؤسسات محافظه‌کار، از جمله قضاییه، ارتش و مقامات بالا تا خود ولی‌فقیه، هژمونی را به‌دست دارند و یک نبردی سخت در پیش رو هست.

طی دوره انتخابات، وی با تعصب وفاداری خود به سیستم را وعده داد و یکبار یونیفرم سبز سپاه پاسداران را به تن کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea38f685-21af-4943-80a4-56f307314ae5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات