728 x 90

انعکاس رسانه‌های بین‌المللی درباره سوءقصد تروریستی به آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا

انعکاس رسانه‌های بین‌المللی درباره سوءقصد تروریستی به آلخو ویدال کوادراس
انعکاس رسانه‌های بین‌المللی درباره سوءقصد تروریستی به آلخو ویدال کوادراس

گزارش تصویری روزنامهٔ ال‌پاییس

آلخو ویدال کوداراس نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا

حمله‌یی را که در ۹نوامبر در مرکز مادرید متحمل شده بود تشریح کرد

  • مؤسس حزب ووکس سوءقصد ۹نوامبر گذشته در مادرید را به‌یاد می‌آورد.

گزارش تصویری روزنامهٔ ال‌پاییس اسپانیا - ۴اسفند۱۴۰۲

ویدال کوادراس: سرم را تکان دادم که باعث شد شلیکی که باید کشنده می‌بود، چنین نباشد، یک معجزه بود.

از راهپیمایی برگشتم و نزدیک در خانه‌ام صدا از پشت سرم شنیدم که گفت: «سلام آقا!»؛ همین دو کلمه «سلام آقا!»، خیلی نزدیک بود. سپس سرم را تکان دادم که باعث شد شلیکی که باید مرگبار می‌بود چنین نشود، این یک معجزه است. یعنی وقتی صدا را شنیدم، سرم را پایین آوردم به‌نحوی که گلوله به‌جای گردن یا سرم، از فک به سمت پایین رفت و از اینجا خارج شد. دچار شوک شدید شدم، مثل صدای رعد در کنار سرم بود؛ پردهٔ گوشم سوراخ شد و خون‌ریزی شروع شد. دیدم می‌توانم فکر کنم و لذا بی‌هوش نشده‌ام. متوجه شدم که زنده هستم. بعد یک مرد لباسش را درآورد و این‌طور آن‌را روی دو سوراخ که به‌طور مداوم خون‌ریزی می‌کرد. سپس آمبولانس از راه رسید، پلیس در آن بود و یک پلیس با من در آمبولانس بود، چون نمی‌توانستم صحبت کنم، روی تلفنم برایش نوشتم «ایران».

از نظر من هیچ شکی وجود ندارد که این کار رژیم ایران بوده است. از طرف دیگر یک تحقیقات در جریان است و محرمانه است. پلیس روی آن کار می‌کند، قاضی تحقیق کارش را می‌کند و نتایج را خواهد گفت که هدف (آنها) از ترور من، خلاص‌شدن از شر یک «دشمن» بسیار آزار دهنده بوده است و دوم این‌که ارعاب و ترساندن صدها سیاست‌مداری که از مقاومت ایران حمایت می‌کنند.

آنها به هدفشان نرسیدند و من قصد دارم به این مبارزه برای دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر در ایران، حتی با انگیزه و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تاکنون داشته‌ام که البته زیاد بوده است، ادامه بدهم».

(شبکه ایکس ال‌پاییس: ۴اسفند)

 

گزارش تصویری خبرگزاری اسپانیا

ویدال کوداراس دربارهٔ سوءقصد گفت

هیچ شکی ندارم که این کار رژیم ایران بوده است

افه خبرگزاری اسپانیا - ۴اسفند۱۴۰۲

ویدال کوادراس: «من هیچ‌گونه شکی ندارم که این کار رژیم ایران بوده است. چون طی ۱۵سالی که نایب‌رئیس پارلمان اروپا بودم و هم‌چنین بعد از آن، علناً و به‌طور بسیار فعال و بسیار آشکار از شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرده‌ام که مخالف دیکتاتوری استبدادی در ایران است. من به‌طور علنی و آشکار و با اشتیاق از آنها حمایت کردم و در این وظیفه خودم را متمایز کرده بودم».

 

روزنامهٔ آ.ب.ث. اسپانیا

ویدال کوادراس معتقد است رژیم ایران دستور ترور او را صادر کرد

و این پیام را می‌فرستد: من قصد دارم تا پایان عمرم

به مبارزه برای دموکراسی در ایران ادامه بدهم

 

روزنامهٔ آ.ب.ث. اسپانیا کنفرانس مطبوعاتی دکتر آلخو ویدال کوادراس را به‌طور زنده پخش کرد.

روزنامهٔ آ.ب.ث. اسپانیا - ۴اسفند۱۴۰۲

آ.ب.ث. هم‌چنین در گزارشی دربارهٔ این کنفرانس مطبوعاتی نوشت: «ویدال کوادراس... معتقد است این رژیم ایران بود که دستور ترور او را صادر کرد و این پیام را می‌فرستد: «من قصد دارم تا پایان عمرم به مبارزه برای دموکراسی در ایران ادامه بدهم».

... نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا، رهبر پیشین حزب مردم کاتالونیا و یکی از بنیانگذاران ووکس، آلخو ویدال کوادراس، روز جمعه برای اولین بار در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره ۹ نوامبر ۲۰۲۳ صحبت کرد؛ همان روزی که فردی به وی از فاصله نزدیک شلیک کرد و سپس متواری شد. او گفت: «من شک ندارم که این کار رژیم ایران بوده است... این یک تجربه شخصی است که من آن‌را برای تمام عمر به‌یاد خواهم داشت. من بلافاصله و به‌صورت خودکار به رژیم ایران فکر کردم».

سپس پلیس و آمبولانس وارد صحنه شدند و... این سیاستمدار در داخل آمبولانس با استفاده از تلفن‌همراه بلافاصله ظن خود را به مأموران منتقل کرد. او قبل از این‌که صفحه نمایش را به آنها نشان بدهد، یک کلمه را تایپ کرد: (رژیم) ایران.

در ترکیب (وقایعی که) ویدال کوادراس از اتفاقات رخ داده می‌گوید، نشانه‌های زیادی وجود دارد که به همین منجر می‌شود. نه تنها به این دلیل که رژیم ایران، آن‌طور که او می‌گوید و مستند می‌کند «از بدو پیدایش خود» در خارج از مرزهایش علیه اعضای اپوزیسیون، منتقدان و مخالفان حملاتی انجام داده، بلکه هم‌چنین به این دلیل که در چند سال اخیر دیگر عوامل آن ماشه را نمی‌چکانند، بلکه این کار توسط آدمکشان صورت می‌گیرد، افرادی از «مافیای بین‌المللی، جنایتکاران معمولی. (یا باندهای).. مواد مخدر» که «برای ارتکاب قتل استخدام شده‌اند» و از «ارتباط مستقیم» (با رژیم ایران) اجتناب می‌کنند. افرادی که در صورت دستگیری «از اظهارنظر و گفتن این‌که چه کسی آنها را استخدام کرده است خودداری می‌کنند» زیرا «به مرگ تهدید می‌شوند».

او هم‌چنین فعالیت خود را علیه رژیم ایران در داخل و خارج از پارلمان اروپا برجسته می‌کند... ویدال کوادراس اولین نفر در فهرست سیاه دشمنان (رژیم) ایران بود که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: «وقتی فهرست سیاه (رژیم ایران) را دیدم که من در رأس آن بودم، نگران شدم... اما فکر نمی‌کردم جرأت کنند نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا را بکشند. (ولی).. اشتباه می‌کردم».

... کارمن لادرون دی گوئبارا Carmen Ladrón de Guevara (وکیل وی) و کارشناس قربانیان تروریسم، کتمان نمی‌کند که می‌داند تلاش برای ترور او با «نقشه‌یی کاملاً دقیق» صورت گرفته که از ماهها قبل تهیه شده و با پیگیریهایی همراه بوده است.

(ویدال کوادراس گفت:) «آنها افراد حرفه‌یی را استخدام کردند. من قربانی یک گروه جنایتکار معمولی... نبوده‌ام، بلکه قربانی یک رژیم دیکتاتوری بی‌رحم، استبدادی و جنایتکار بوده‌ام».

او چندین‌بار در طول سخنرانی خود و در پاسخ به سؤالات رسانه‌ها تأکید کرد: «اعتقاد من به این‌که این کار آخوندهای (حاکم بر) ایران بوده است جای هیچ تردیدی ندارد». او گفت که چه هدف آنها حذف او یا ترساندن کسانی باشد که فقدان آزادی در ایران و ظلم‌های رژیم را محکوم می‌کنند بوده باشد، آنها به هدفشان نرسیده‌اند و نخواهند رسید.

(وی گفت:) «بگذارید در تهران مرا بشنوند: آنها به هدف خود نرسیده‌اند، من به‌طور معجزه‌آسایی نجات یافتم و قصد دارم تا پایان عمرم به مبارزه برای دموکراسی در ایران ادامه بدهم، آن‌هم با انگیزه و انرژی و اشتیاق بیشتر آنچه تا به‌حال داشته‌ام که البته خیلی زیاد بوده است».

 

خبرگزاری اروپا پرس – ۴اسفند۱۴۰۲

آلخو ویدال کوداراس

ما باید همهٔ سفارتهای رژیم ایران را در اروپا ببندیم

و همهٔ دیپلمات‌های جعلی را که اقدامات خصمانه

علیه اروپا و اروپایی‌ها طراحی می‌کنند اخراج کنیم

 

گزارش تصویری خبرگزاری اروپا پرس - ۴اسفند۱۴۰۲

گزارشگر: نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا آلخو ویدال کودراس که هم‌چنین رئیس حزب مردم کاتالونیا و یکی از بنیان‌گذاران ووکس بوده است روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی معجزهٔ نجات‌یافتن خود را در سوءقصدی که در مادرید در ۹نوامبر گذشته متحمل شد بازگو و تأکید کرد:

ویدال: بلافاصله با خودم فکر کردم که کار رژیم ایران است؛ به‌صورت خودکار بود.

گزارشگر: ویدال کوادراس به مطبوعات گفت که در تمام طول عمر از اپوزیسیون ایران حمایت خواهد کرد و از اتحادیهٔ اروپا خواهان اقدامات قاطع (علیه رژیم ایران) هم‌چون بستن سفارتها و اخراج افرادی که در غرب به‌کار گرفته شد.

ویدال: ما باید همهٔ سفارتهای (رژیم) ایران را در اروپا ببندیم، باید همهٔ دیپلمات‌های جعلی را که اقدامات خصمانه علیه اروپا و اروپایی‌ها طراحی می‌کنند اخراج کنیم.

یوتیوب اروپا پرس: ۴ اسفند ۱۴۰۲

 

روزنامهٔ فرانسوی فیگاور

نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا گفت:

هیچ شکی ندارم که این کار رژیم ایران است

این سیاستمدار معتقد است جامعه جهانی باید موضع خود را

در قبال حکومت تهران سخت‌تر کند

روزنامهٔ فرانسوی فیگارو – ۵اسفند۱۴۰۲

آلخو ویدال کوادراس، قربانی سوءقصد در اوایل نوامبر، در اولین حضور عمومی خود پس از حادثه، بار دیگر رژیم ایران را متهم کرد که در پشت این حمله قرار دارد. نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا، گفت: «هیچ شکی ندارم که این کار رژیم ایران است».

وی ادامه داد که (حکومت) تهران «یک سنت طولانی و سابقه‌یی از فعالیت‌های تروریستی فراسرزمینی» علیه «مخالفان و خارجی‌هایی دارد که از آنها حمایت می‌کنند». آلخو ویدال کوادراس که پیش از این در مصاحبه با پلیس پس از حمله به مسئولیت (آن‌را) متوجه (رژیم) ایران کرده بود، زنده‌ماندن از این حمله را که در روز ۹نوامبر هنگام بازگشت از پیاده‌روی در مقابل خانه او در مادرید رخ داد «معجزه» توصیف کرد...

آلخو ویدال کوادراس در دههٔ ۱۹۹۰ ریاست حزب مردم... در منطقه کاتالونیا را به‌عهده داشت. او سپس بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ به‌عنوان نماینده پارلمان اروپا و نایب‌رئیس این پارلمان خدمت کرد و پس از آن یکی از بنیانگذاران حزب ووکس شد

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce636c30-ecb4-492a-836d-039ffadc8e66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات