728 x 90

انعکاس رسانه‌های بین‌المللی بعد از مرگ رئیسی جلاد

سقوط بالگرد رئیسی جلاد
سقوط بالگرد رئیسی جلاد

گلوبال نیوز ایتالیا ۳ خرداد نوشت: مریم رجوی، پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران، گفت: مرگ رئیسی ضربه راهبردی جبران‌ناپذیری به خامنه‌ای و رژیمی است که به اعدامها و قتل‌عام شناخته می‌شود.

مرگ رئیسی زمینه را برای مبارزه شدید قدرت در میان بالاترین رده‌های رژیم فراهم می‌کند و نه تنها درگیریهای داخلی را تشدید می‌کند، بلکه فضای مساعدی را برای اعتراضات و قیامهای عمومی ایجاد می‌کند.

گلوبال نیوز ایتالیا افزود: مرگ ابراهیم رئیسی، که به‌دلیل دست داشتن در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ – که عمدتاً هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند و کشته شدن ۱۵۰۰ نفر در جریان قیام سال ۱۳۹۸ شناخته می‌شود، موجب خوشحالی گسترده مردم ایران شد.

سایت گلوبال نیوز ایتالیا: ۳خرداد ۱۴۰۳

 

تلویزیون ایتالیا یک گزارش داد: « (پرزیدنت برگزیدهٔ) مقاومت ایران مریم رجوی در پیامی گفت: «مرگ رئیسی یک ضربه کلان جبران‌ناپذیر و استراتژیک به خامنه‌ای است».

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا، گفت: «به‌نظرم می‌رسد این بار مقامات رژیم ایران روی تز حادثه متمرکز هستند و نه به‌اصطلاح «توطئه خارجی»... من هیچ تغییری در سیاست‌های درون این رژیم نمی‌بینم».

تلویزیون ایتالیا یک: ۳خرداد ۱۴۰۳

 

تلویزیون رته ۴ ایتالیا Rete ۴ ایتالیا در گزارشی گفت: «رئیسی به‌عنوان یک جلاد در ایران معروف است (غزل افشار از انجمن جوانان ایرانی در ایتالیا گفت).: «او جلادی است که قاتل ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ بوده است. اکثر آنها از مجاهدین خلق بودند؛ پدر من هم از مجاهدینی بود که در هیأت مرگ توسط همین ابراهیم رئیسی به اعدام محکوم شد».

رته ۴ ایتالیا: ۳خرداد ۱۴۰۳

 

کانال یک تلویزیون ایتالیا، گزارش داد:

رضا شمیرانی از بازماندگان اعدام‌های جمعی... رژیم در دهه ۱۳۶۰ است... بسیاری از آن احکام را ابراهیم رئیسی جلاد تهران امضا کرد.

وی گفت: « هنگام دستگیری یک دانش‌آموز ۱۸ ساله و از هواداران... مجاهدین بودم. سه سال در سلول انفرادی و ۷ سال در بندهای عمومی بودم و هر روز شکنجه می‌شدم... دست و پای ما را به تخت بزرگی بستند و با کابل‌های برق ما را می‌زدند. پاهایم زخم‌های عفونی داشت، تمام روز با دست‌های بسته ما را آویزان می‌کردند. زنان را جلوی همسر و مردان را جلوی زنان شکنجه می‌کردند.

رئیسی یک قاتل بود، او هم‌چنان دستانش را با خون جوانان آلوده می‌کرد، از جمله آخرین کسانی که به خیابان‌ها ریختند. دوست داشتیم او را به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه کنیم...» .

تی‌جی۱: ۴خرداد ۱۴۰۳

 

هفته‌نامه اوبسرواتور مراکش در مورد هلاکت رئیسی نوشت: پس از مرگ رئیسی، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: این یک ضربه کلان جبران‌ناپذیر و استراتژیک به خامنه‌ای و تمامیت رژیم اعدام و قتل‌عام با پیامدها و بحرانهای زنجیره‌یی در سرتاپای استبداد دینی است که شورشگران را به حرکت در می‌آورد. نفرین مادران و دادخواهان شهیدان و سربداران سر موضع، با لعنت خدا و خلق و تاریخ، بدرقه جلاد۶۷ است.

اوبسرواتور مراکش افزود: خانم رجوی، با گرامیداشت ۳۰هزار مجاهد و مبارز قتل‌عام شده که مردم ایران هرگز فراموش نمی‌کنند، گفت: «دادخواهی تا سرنگونی ادامه دارد. سرنوشت کسانی که فرزندان ایران را اعدام کرده و می‌کنند عبرت‌انگیز است».

اوبسرواتور مراکش: ۲خرداد ۱۴۰۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fe2ddc1-4fdc-4fed-850f-a9aa9a311552"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات