728 x 90

انعکاس خبرگزاریها از اولین حضور آلخو ویدال کوادراس در انظار عمومی پس از سوءقصد

دکتر آلخو ویدال کوادراس
دکتر آلخو ویدال کوادراس

افه خبرگزاری اسپانیا – ۴اسفند۱۴۰۲

آلخو ویدال کوادراس

رژیم ایران به هدفش نرسید

و من در تمام طول عمرم علیه آن مبارزه می‌کنم

افه خبرگزاری اسپانیا – ۴اسفند۱۴۰۲

آلخو ویدال کوادراس معاون پیشین پارلمان اروپا و رهبر پیشین ووس و حزب مردم (در کاتولونیا)، روز جمعه تأکید کرد، شکی ندارد که رژیم ایران عامل حمله نوامبر گذشته (علیه او) بوده است. ولی مشخص است که به هدف خود نرسیده و او تا آخر عمر علیه آن مبارزه خواهد کرد.

تقریباً سه ماه و نیم پس از حمله‌یی که در ۹نوامبر در نزدیکی خانه‌اش در مادرید صورت گرفت، او اولین کنفرانس مطبوعاتی خود را در کلوپ مطبوعات مادرید برگزار کرد تا در مورد این حمله، گزارش بدهد.

این کنفرانس مطبوعاتی توجه زیادی را در میان خبرنگاران برانگیخت.

افه خبرگزاری اسپانیا – ۴اسفند۱۴۰۲

 

آژانس تصویری گتی ایمجز

اولین حضور آلخو ویدال کوادراس در انظار عمومی پس از سوءقصد

آژانس تصویری گتی ایمجز – ۴اسفند۱۴۰۲

آلخو ویدال کوادرس، سیاستمدار اسپانیایی، معاون پیشین پارلمان اروپا، در اولین حضور عمومی خود، پس از سوءقصد علیه او در ماه نوامبر، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ مطبوعات مادرید در ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ شرکت کرد... آلخو ویدال کوادراس در ۹نوامبر۲۰۲۳ در مرکز مادرید در جریان یک سوءقصد هدف گلوله قرار گرفت؛ این پرونده به‌عنوان یک حمله تروریستی در حال بررسی است و چندین نفر در اسپانیا و سایر کشورها به‌دلیل نقش خود در این پرونده دستگیر شده‌اند».

آژانس تصویری گتی ایمجز – ۴اسفند۱۴۰۲

 

روزنامهٔ اسپانیایی ال موندو – ۴اسفند۱۴۰۲

روزنامهٔ اسپانیایی ال‌موندو: روز جمعه رهبر پیشین حزب مردم (در کاتالونیا) و وو پس از حمله‌یی که در ۹ نوامبر متحمل شد، برای اولین بار در انظار عمومی در مادرید ظاهر شد...

نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا زمینه حمله و «اعتقاد» به این‌که رژیم «استبدادی» حاکم بر ایران پشت آن است را توضیح داد، فرضیه‌یی که پرونده با آن به‌صورت قضایی و پلیسی تحت بررسی است...

او گفت: « «فوراً و به‌صورت خودکار فکر کردم: (کار) رژیم ایران (است)...

زمانی که آمبولانس از راه رسید ویدال کوادراس توانست پلیس را در مسیر (رژیم) ایران قرار دهد. از آنجایی که او نمی‌توانست صحبت کند، تلفن همراهش را برداشت و کلمه « (رژیم) ایران» را نوشت.

از آنجا او به‌مدت ۱۶ روز در بیمارستان بستری و چهار روز تحت انتوباسیون بود. «وقتی از خواب بیدار شدم فکر کردم همان روز است در حالی که چهار روز گذشته بود».

ویدال کوادراس «شکی ندارد» که (رژیم) ایران عامل (این حمله) است، اگر چه برای پنهان‌کردن ردپای خود مجرمان حرفه‌یی را برای انجام قتل استخدام کرده است. زیرا همان‌طور که خودش توضیح داد، این امر در مواقع دیگری هم اتفاق افتاده که ارتباط با (این رژیم) را تا حد امکان سخت کرده است. او گفت: «من به‌طور فعال از شورای ملی مقاومت ایران که با دیکتاتوری مذهبی مخالف است حمایت کرده‌ام. علناً و با اشتیاق از آنها حمایت کرده‌ام».

ویدال کوادراس به‌روشنی می‌گوید که هدف از ترور او هم‌چنین ترساندن سایر افرادی است که مانند او روابط خود را با اپوزیسیون ایران حفظ می‌کنند.

او در پیام صریحی خطاب به نظام آخوندها خاطرنشان کرد: آنها به هدف خود نرسیده‌اند، من به‌طور معجزه‌آسایی نجات یافتم و قصد دارم این مبارزه را برای حقوق‌بشر در ایران با اشتیاق و انرژی بیشتر از آنچه تاکنون داشته‌ام ادامه دهم که بسیار بوده است»... .

... وی از اتحادیه اروپا خواست که موضع «قاطعی» در قبال رژیم آخوندی اتخاذ کند، زیرا به‌گفته او، سفارتخانه‌های این رژیم مراکز اطلاعاتی هستند که در آن «طراحی اقدامات تروریستی» انجام می‌شود. از این رو، وی از اتحادیه اروپا خواست سیاست خود را در قبال این حکومت تغییر دهد؛ زیرا «مماشات و توافق کارساز نیست»... آنها به «سرکوب وحشتناک داخلی» و فعالیت‌های "تروریستی" خود در عراق، سوریه، یمن یا با گروههایی مانند حزب‌الله ادامه می‌دهند.

وی در پایان گفت: «ما باید این دیپلمات‌های دروغین را که در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات خصمانه علیه اروپا هستند اخراج کنیم؛ بایستی تحریم‌ها را تشدید و از اپوزیسیون و مردم ایران حمایت کنیم».

روزنامهٔ اسپانیایی ال موندو – ۴اسفند۱۴۰۲

 

روزنامهٔ لا بانگواردیا اسپانیا – ۴اسفند۱۴۰۲

روزنامهٔ لا بانگواردیای La Vanguardia اسپانیا: «ویدال کوادرس گفت: پس از اصابت گلوله و وقتی متوجه شدم که زنده هستم، او به خودم گفتم این کار رژیم ایران است.

رئیس پیشین حزب مردم در کاتالونیا تأکید دارد که در مورد این‌که چه کسی تلاش کرده به زندگی او پایان بدهد شکی ندارد...

ویدال کوادراس گفته است که به نظر او، این حمله «یک طرح دقیق» بوده است. آنها از روش استخدام افراد حرفه‌یی استفاده کردند و ماهها مرا تعقیب کردند. من... قربانی یک رژیم دیکتاتوری بی‌رحم و استبدادی شدم... او تصریح کرد: «من علناً و فعالانه از شورای مقاومت ملی ایران که با دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران مخالف است حمایت کرده‌ام»...

او گفت که با توجه به این‌که (رژیم ایران) به هدفش نرسیده، تا آخر عمر علیه آن مبارزه خواهد کرد.

ویدال کوادراس که با وجود این اتفاق وحشتناک بسیار با انگیزه بود، از اتحادیه اروپا خواسته است موضعی قاطع در قبال (رژیم ایران) اتخاذ کند. او گفت: «نمی‌توان سفارتخانه‌یی داشت که مرکز اطلاعات و برنامه‌ریزی اقدامات تروریستی باشد. اتحادیه اروپا باید استراتژی و روابط خود را با ایران تغییر دهد. مماشات و توافق کارآیی ندارد. آنها به سرکوب داخلی و فعالیت‌های تروریستی در عراق، یمن، سومالی و سایر نقاط ادامه می‌دهند»... .

(وی) تأکید می‌کند می‌دهد که اتحادیه اروپا باید تمام سفارت‌خانه‌ها (ی این رژیم) را ببندد و دیپلمات‌های دروغینی را که برای اقدامات خصمانه علیه اروپا و اروپایی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، اخراج کند؛ او در عین‌حال خواستار تشدید تحریم‌ها و حمایت از مخالفان دموکراتیک و مردم ایران شد.

روزنامهٔ لا بانگواردیا اسپانیا – ۴اسفند۱۴۰۲

 

خبرگزاری اسپانیایی اروپا پرس – ۴اسفند۱۴۰۲

خبرگزاری اسپانیایی اروپا پرس Europa Press: «رئیس پیشین حزب مردم کاتالونیا و بنیانگذار ووس پس از حمله‌یی که در مادرید متحمل شد دوباره به صحنه آمد تا روایت و استدلال خود را پس از آن حمله توضیح دهد. او گفت: «... داشتم به خانه بر می‌گشتم و وقتی به پیاده‌رو خانه‌ام رسیدم، صدایی را از پشت سرم شنیدم که گفت سلام آقا. آنگاه بعد از شنیدن صدای شدید (شلیک) و وقتی فهمیدم به‌رغم عدم هوشیاری کامل می‌توانم فکر کنم... این موارد به ذهنم آمد: اول این‌که زنده هستم و دوم... رژیم ایران».

یوتوب اروپا پرس: ۴ اسفند ۱۴۰۲

خبرگزاری اسپانیایی اروپا پرس – ۴اسفند۱۴۰۲

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1e4492c-1e4e-4ec3-8b6d-1bfec4427413"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات