728 x 90

انعکاس آسوشیتدپرس از جنایت تروریستی علیه آلخو ویدال کوادراس در مادرید

آلخو ویدال کوادراس
آلخو ویدال کوادراس

خبرگزاری آسوشیتدپرس از مادرید در گزارشی از جنایت تروریستی علیه آلخو ویدال کوادراس نوشت: یک سیاستمدار محافظه‌کار اسپانیایی در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مرد مسلح با موتور فرار کرد.

آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار راست‌گرای کهنه‌کار اسپانیایی روز پنجشنبه در یکی از خیابانهای مرکزی مادرید در روز روشن مورد اصابت گلوله قرار گرفت. به‌گفته بیمارستانی که برای مداوا به آنجا منتقل شد، جان او در خطر نبود.

پلیس گفت ویدال کوادراس حدود ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی در نزدیکی خانه‌اش مورد حمله قرار گرفت، و زمانی که توسط خدمه اورژانس به بیمارستان منتقل شد، هوشیار بود. انگیزه تیراندازی بلافاصله فاش نشد.

به گزارش خبرگزاری دولتی اسپانیا EFE، پلیس بر این باور است که تیرانداز با یک موتورسیکلت با کلاه ایمنی مشکی از صحنه فرار کرده است.

چهار ساعت پس از تیراندازی، بیمارستان گرگوریو مارانیون مادرید اولین گزارش علنی پزشکی خود را در مورد وضعیت ویدال کوادراس منتشر کرد. بیمارستان گفته است که گلوله باعث شکستگی استخوان فک او شده و او تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود وضعیت او باثبات است و جانش در خطر نیست.

ویدال کوادراس، ۷۸ساله، یکی از اعضای قدیمی حزب محافظه‌کار مردمی اسپانیا، رهبر منطقه‌یی آن در کاتالونیا، و یکی از اعضای پارلمان اروپا بود.

پلیس در حال بررسی این تیراندازی است و هنوز کسی دستگیر نشده است.

سانتیاگو آباسکال، رئیس Vox گفت: "خدا را شکر به نظر می‌رسد که آلخاندرو ویدال کوادراس از خطر خارج شده است."

آلبرتو نونیز فیجو، رئیس حزب مردمی، از تیراندازی ابراز تأسف کرد و آرزوی بهبودی کرد.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، نگرانی خود را در X، پلتفرم رسانه اجتماعی که قبلاً توئیتر نامیده می‌شد، ابراز کرد.

سانچز گفت: "تمام محبت من در این لحظه برای او و خانواده‌اش است."

ویدال کوادراس به‌عنوان معاون پارلمان اروپا خدمت کرد و علاقه زیادی به امور خارجی داشت و در هیئتهای قانونگذاری در جمهوریهای شوروی سابق قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان شرکت کرد.

او چندین سال است که در سیاست فعال نبوده است، اما نقش عمومی را به‌عنوان مفسر رسانه و مقاله‌نویس حفظ کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0ee6443-4142-4a23-b400-46504f7776d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات