728 x 90

انزجار عمومی از برخورد وحشیانه گشت ارشاد با دو خانم جوان

برخورد وحشیانه گشت ارشاد با دو دختر در تهران
برخورد وحشیانه گشت ارشاد با دو دختر در تهران

خبرگزاری حکومتی تسنیم، نسبت به انزجار عمومی در شبکه‌های اجتماعی از برخورد وحشیانه گشت ارشاد با دو خانم جوان هموطن واکنش نشان داد و نوشت: واکنش پلیس به انتشار ویدیو خیابان وطن‌پور چه بود؟. این ویدئو مربوط به تاریخ یکم تیرماه بوده که مأموران به دو خانم جوان در خصوص پوشش نامناسب و کشف حجاب تذکر داده که متأسفانه با فحاشی و الفاظ ناروا روبه‌رو شدند. در حین انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثر مقاومت جراحتی جزیی در آنها ایجاد می‌شود.

سایت حکومتی انصاف نیوز نوشت: مریم عباسی می‌گوید اول تیر «ون گشت ارشاد» در خیابان وطن پور تهران،دختر ۱۴ ساله وی و دوستش رابا خشونت می‌برد. وقتی به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کردم دخترم را با صورتی زخمی، لب‌های ورم کرده، گردن کبود، لباس پاره پاره و و صدایی که در نمی‌آمد دیدم.

 

در هراس از شعله‌ور شدن قیام چون سال ۱۴۰۱، صادق حسینی روزنامه‌نگار، به پزشکیان هشدار داد و گفت آقای پزشکیان! قولی که برای جمع کردن گشت ارشاد دادید یادتان هست؟ یادتان هست گفتید طرح نور طرح سیاهی است؟ اگر زودتر دست به کار نشوی؛ پلیس دوباره دختران را مانند فاجعه مهسا امینی مظلوم ارشاد می‌کند. جلو فاجعه را بگیرید.

انسیه  خزعلی معاون رئیس‌جمهور رژیم در امور زنان گفت: وزارت کشور متولی حجاب است  و  حجاب‌بانها با مجوز گشت ارشاد فعال هستند. 

دادستان نظامی تهران در واکنش به ویدیوی ضرب‌وشتم دو دختر نوجوان به‌دست نیروهای گشت ارشاد اعلام کرد بازپرس دستور استخراج فیلم برای ثبت در پرونده را صادر کرد و دستور یا مجوز انتشار آن در رسانه‌ها را نداد.

این نهاد افزود ویدیوی منتشرشده متفاوت از ویدیوی موجود در پرونده است.

محمد فاضلی، جامعه شناس حکومتی نوشت: : شرم‌آورترین ‎وزیر کشور از منظر نگاه به زنان و حقوق شهروندی را تجربه کرده‌ایم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20128025-142e-4516-b893-7621a8103e56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات