728 x 90

انتقال اجباری و همراه با ضرب و شتم زندانیان سیاسی زندان ارومیه به بند فوق امنیتی

زندان ارومیه
زندان ارومیه

بنا بر خبرهای دریافتی صبح امروز دوشنبه ۲۰دیماه ۱۴۰۰ رئیس زندان مرکزی ارومیه به‌رغم وعده – وعیدهایی که پیش از این به زندانیان سیاسی داده بود، دستور انتقال زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه به یک بند فوق امنیتی را صادر کرد. این نقل و انتقال از آنجا که با مقاومت زندانیان روبه‌رو شد، گارد ویژه را وارد کرده و با ضرب و شتم وحشیانه، زندانیان سیاسی را به بند جدید منتقل کردند.

لازم به یادآوری است که این بند، فاقد حداقلهای اولیه زیستی است و با دوربینهای زیاد زیر کنترل قرار دارد و امکان ارتباط زندانیان با دیگران وجود ندارد.

در این بند دوربینهای مراقبتی بسیاری کار گذاشته شده است به‌گونه‌ای که حتی در سرویس بهداشتی و حمامها نیز دوربین نصب کرده‌اند که تمامی حرکات زندانیان کنترل شود.

 

یادآوری می‌کنیم که روز ۲۱ آذرماه سال جاری، ۴۷نفر از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به دستور رئیس زندان برای انتقالشان به یک بند جدید فوق امنیتی که بدون هیچگونه امکانات و فضای کافی می‌باشد، دست به اعتصاب‌غذای جمعی زدند و روز پنجشنبه دوم دیماه پس از گذشت ۱۲روز از اعتصاب غذا، در پی قول‌های مساعد رئیس زندان در دیدار با زندانیان سیاسی، آنها اعتصاب‌غذای خود را به‌صورت موقت پایان داده و اعلام کردند در صورت عدم اجرای قولهای داده شده مجدداً دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

از وضعیت سلامتی زندانیانی که امروز همراه با ضرب و شتم جابه‌جا شدند، هنوز اطلاعی در دست نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ee318da-642f-49e4-a6aa-c1258e783f88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات