728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۶۸

۷۸ امین روز قیام سراسری، خیزش و تظاهرات در تهران و زاهدان و دیگر شهرها

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۶۸

۷۸ امین روز قیام سراسری، خیزش و تظاهرات در تهران و زاهدان و دیگر شهرها

جمعه ۱۱آذر در هفتادوهشتمین روز قیام، تظاهرات مردم زاهدان که از ظهر جمعه آغاز شد در نقاط مختلف شهر ادامه پیدا کرد. جوانان با آتش زدن لاستیک مقابل پاسگاه سرجنگل، مسیر ورود و خروج مزدوران را بستند و در منطقه کوثر با روشن کردن آتش خیابان را به تسخیر درآوردند. مأموران رژیم در خیابان مدرس زاهدان به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کرده و گاز اشک‌آور پرتاب کردند. در شهر تفتان سیستان و بلوچستان نیز به سمت مردم تیراندازی کردند. شامگاه جمعه نیز جوانان در مناطق مختلف زاهدان تظاهرات شبانه برپا کرده و با روشن کردن آتش جاده‌ها را بستند.

جمعه‌شب در اکباتان تهران مردم با شعارهای ضدحکومتی و روشن کردن آتش تظاهرات شبانه به‌راه انداختند. در جنت‌آباد تهران مردم از ساختمان‌ها شعار مرگ بر دیکتاتور سردادند و تظاهرات شبانه برگزار کردند. در بندرعباس جوانان با شعار «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»، «مرگ بر خامنه‌ای و بسیجی» و «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» تظاهرات شبانه برپا کردند. در مشکین‌شهر با روشن کردن آتش جاده اهر را بستند. در قروه تظاهرات شبانه با شعارهای ضدحکومتی برپا شد.

روز جمعه در ایذه مراسم سوم شهید قیام حامد سلحشوری با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «خامنه‌ای حیا کن، حکومتو رها کن»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» و «ما ملت کبیریم، ذلت نمی‌پذیریم» برگزار شد. حامد، ۲۲ساله، ۵آذر دستگیر و در اثر شکنجه‌های وحشیانه ۹آذر در زندان به‌شهادت رسید. مأموران پیکر او را مخفیانه دفن کردند اما خانواده حامد پیکر او را از محلی که مخفیانه دفن شده بود به زادگاهش در ایذه منتقل کرده و در آرامگاه خانوادگی دفن کردند. بر روی پیکر حامد آثار شکنجه‌های شدید دیده می‌شد و صورت و استخوان‌های او خرد شده بود.

مراسم سوم شهید قیام مهران سماک در بندر انزلی تبدیل به تظاهرات پرشور ضد خامنه‌ای شد و مردم شعار می‌دادند «می‌جنگیم، می‌میریم، ایرانو پس می‌گیریم» و «هرزه تویی، زن آزاده منم».

بامداد چهارشنبه ۹آذر فرزین معروفی جوان ۲۲ساله در شهرک اکباتان تهران که بعد از باخت تیم فوتبال رژیم به خیابان آمده بود با شلیک مستقیم پاسداران به‌شهادت رسید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ آذر ۱۴۰۱ (۳ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd6ff7f1-7ec3-4f69-9d47-494b56094336"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات