728 x 90

امروز طیف بزرگی از اقشار متوسط به زیر خط فقر رسیدند

زیر خط فقر
زیر خط فقر

انفجار تورم در مواد غذایی قشر متوسط را جا گذاشت، عنوان رسانه حکومتی بهارنیوز است که به سیر نجومی اقلام خوراکی اعتراف می‌کند.

بهارنیوز ۱۰مرداد، در زمینه افزایش افسارگسیخته تورم و گرانیهای سرسام آور نوشت: هر روز بر نگرانی افزایش قیمت کالا‌های ضروری و مصرفی خانوار‌ها بیشتر می‌شود تا جایی که امروز طیف بزرگی از اقشار متوسط به زیر خط فقر رسیدند و امکان خرید کالای اساسی برای این خانوار‌ها بسیار سخت شده است. هر چند مسئولان مدعی هستند که کالای اساسی در بازار به وفور یافت می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که این یافت به وفور تنها مخصوص عده‌یی خاص است که دارای درآمد‌های غیرمتعارف هستند و مردم عادی جامعه باید هم‌چنان در به در ارزان‌ترین مکانها برای خرید کالای مصرفی روزانه خود باشند.
گزارشهای میدانی نیز نشان می‌دهد بازار کالا‌های اساسی در رکود عجیبی به‌سر می‌برند؛ به‌طوری که قدرت خرید مردم در خیلی از کالا‌ها از جمله برنج، گوشت، مرغ و میوه کاهش یافته است.
گزارشها نشان می‌دهد که سرعت حذف تدریجی مصرف گوشت قرمز از سبد معیشتی مردم مانند سیاست دولت در حذف ارز تدریجی به‌طور یکباره و بسیار بحرانی‌تر از پیش‌بینی‌ها سرعت گرفته است. قیمت مرغ هم‌چنان روند صعودی دارد.
از سوی دیگر بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت انواع مختلف میوه در بازار با توجه به تعدد و تنوع زیاد هم‌چنان گران و هر روز بر قیمت آن افزوده می‌شود. کاهش سهم میوه در سبد خانوار‌ها در این فصل حتی به ارزان‌ترین میوه هم رسیده است. 
مردم میوه خوردن را کنار گذاشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8f3fa92-41ec-4bed-a1de-bdec5b26c640"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات