728 x 90

در امتداد قیام

این تصویر و صدای نقش‌آفرینانی‌ است که در قامت اشرف‌نشان، جهانی را علیه جنایت‌ برانگیختند. آنان بی‌تاب و بی‌قرار ایستادند و صدای قیام‌آفرینان را در جهان بازتاب دادند تا با افشای جنایتکاران و کسب حمایتهای بین‌المللی، هر چه بیشتر رژیم آخوندی را زیر فشار کشورها و نهادهای بین‌المللی قرار دهند.

روز سه‌شنبه ۲۶آذر ۹۸ میدان شومان مقابل پارلمان اروپا در بروکسل شاهد تظاهرات ایرانیان آزاده در حمایت از قیام باشکوه و سراسری مردم ایران بود.

در این برنامه که شخصیت‌های برجسته سیاسی و حقوقی شرکت داشتند پروفسور اریک داوید ضمن تأکید بر ضرورت ارجاع موضوع کشتار رژیم ایران به دیوان بین‌المللی کیفری گفت:

پرفسور ‌اریک داوید، استاد حقوق بین‌الملل: «این چیزی است که قبلاً هم برای لیبی و سودان و کشتار دارفور اتفاق افتاد و در ماده ۱۲ اساسنامه دادگاه بین‌المللی کیفری پیش‌بینی شده است».

سخنران دیگر این مراسم پائولو کازاکا، از رؤسای پیشین کمیته پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا بود. وی ضمن اشاره به لحظه‌های غرور و افتخار برای مردم ایران گفت: «این اثبات شجاعتی است که واقعاً یافتن آن در جایی دیگر دشوار است. مردم ایران علیه این رژیم متحد هستند و تمام دلایل برای افتخار به تاریخ خود را دارند».

در این مراسم که اصغر ادیبی، از ملی‌پوشان سابق فوتبال ایران و دکتر کاشفی، از جامعه پزشکان ایران در بلژیک و پدر دانیل، کشیش مترقی بلژیکی هم سخنرانی کردند، جوانان هوادار مجاهدین با الهام از قیام‌آفرینان در داخل میهن، فعالیت‌های کانون‌های شورشی را به نمایش گذاشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b253e90-dc4e-43e5-a1b1-cc2a21ef9902"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات