728 x 90

امانوئل ماکرون، ابراز نگرانی عمیق نسبت به حمله نظامی رژیم اسد به ادلب

ماکرون - نگرانی از تهاجم به ادلب
ماکرون - نگرانی از تهاجم به ادلب

سایت وزارت‌خارجه فرانسه، ۲۱شهریور ۹۷از ابراز نگرانی عمیق رئیس‌جمهور فرانسه در تماس با کمیسر عالی پناهندگان ملل ‌متحد خبر داد، ماکرون در این تماس: «نگرانی عمیق خود را نسبت به جابه‌جایی گسترده مردم بر اثر حمله نظامی رژیم (اسد) و متحدانش به منطقه ادلب ابراز کرد».

سایت رسمی کاخ الیزه نوشت، ماکرون بر ضرورت فوری و تمام‌عیار برقراری یک روند سیاسی معتبر تأکید کرد که تنها راه تضمین ثبات و جلوگیری از فجایع جدید انسانی و موج تازه پناهندگان خواهد بود.

 

در آستانه فاجعه انسانی و امنیتی قرار داریم

وزیر خارجه فرانسه نیز در همین روز طی سخنانی در مجلس ملی این کشور، گفت: «ما در آستانه یک فاجعه انسانی و امنیتی قابل‌توجه قرار داریم... در این شرایط بسیار حساس... احتمال جنایت جنگی منتفی نیست... از زمانی که بمباران کورکورانه غیرنظامیان و بیمارستانها شروع می‌شود (این امر محتمل خواهد بود)».

ژان ایو لودریان افزود: « فرانسه آماده است تا همراه با متحدانش در برابر استفاده از... سلاح شیمیایی توسط (رژیم) اسد، قاطعانه واکنش نشان بدهد».

 

مخالفت با حضور سازمانهای تروریستی رژیم ایران در سوریه

به گزارش سایت رسمی ائتلاف ملی سوریه مسئولان این ائتلاف با نمایندگان شماری از کشورها درباره وضعیت ادلب دیدار و گفتگو کردند.

عبدالرحمان مصطفی رئیس ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد که این ائتلاف هم‌چنان که با حضور سازمانهای تروریستی (رژیم) ایران در سوریه مخالف است، وجود هر گونه سازمان تروریستی را در خاک سوریه رد می‌کند.

وی گفت: «ما نخستین کسانی بودیم که از دست این سازمانهای تروریستی درد و رنج کشیدیم. ارتش آزاد سوریه اولین طرفی بود که با این سازمانهای تروریستی مقابله کرد... نباید این گروهها به‌عنوان بهانه‌یی برای کشتار غیرنظامیان و تغییر بافت جمعیتی در کشور مورد استفاده قرار گیرند».

 

جابه‌جایی بیش از ۳۸هزار نفر از مردم ادلب در وحشت از جنگ

سازمان ملل ‌متحد اعلام کرد، خشونتها در شمال غربی سوریه منجر به جابه‌جایی بیش از ۳۸هزار تن از مردم این منطقه، طی کمتر از دو هفته اخیر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار نشان دهنده افزایشی به میزان حدود ۱۰هزار نفر نسبت به آمار روز دوشنبه ملل ‌متحد است.

دفتر همآهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل گفت، طی ۱۲روز نخست ماه سپتامبر، «اطلاعات موجود نشان دهنده افزایش درگیریهاست و نگرانی نسبت به تشدید بیشتر آن، باعث جابه‌جایی بیش از ۳۸هزار نفر شده است».

خبرگزاری فرانسه، خاطرنشان کرد: «ملل متحد هشدار داده است که حمله تمام‌عیار به ادلب می‌تواند منجر به «بدترین فاجعه انسانی» قرن بشود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9abcce7d-2f6a-4ad2-a376-59d1ac219c6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات