728 x 90

العربیه:‌ تظاهرات مردم کازرون با وجود صدها دستگیری ادامه دارد

العربیه -استمرار تظاهرات کازرون
العربیه -استمرار تظاهرات کازرون

العربیه 28اردیبهشت 97:

بعد از کشته شدن چندین تن در چهارشنبه شب ۲۶ اردیبهشت ۹۷ تظاهرات مردم کازرون ادامه یافته است.

صدها تن از تظاهر کنندگان معترض به تقسیم کازرون دستگیر شده‌اند.

رویارویی‌های چهار شنبه شب در این شهر شاهد تعدادی کشته بود در حالیکه مقامات رژیم گفتند تنها یکی از تظاهر کنندگان کشته شده است.

اسماعیل تبادار استاندار استان فارس به خبرگزاری ایسنا گفت تجمع افراد غیرقانونی بود و تنها یکی از تظاهرکنندگان طی درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

او گفت وضعیت در کنترل نیروهای امنیتی است ولی فعالان فیلمهایی را در سایتهای اجتماعی منتشر کردند که در حالیکه تظاهرکنندگان توسط نیروهای ضدشورش محاصره شده‌اند به تظاهرات ادامه می‌دهند.

فعالان فیلمهایی را منتشر کردند که در آن اعزام نیروهای امنیتی از استانهای همجوار استان فارس برای رویارویی با اعتراضات کازرون دیده می‌شود. آنها همچنین عکس و فیلمهایی را در سایتهای اجتماعی منتشر کرده‌اند که در آن ویرانیهای ناشی از درگیریها و شلیک نیروهای امنیتی در میادین شهر نشان داده می‌شود.

کانالهای تلگرامی صحبت از دستگیری بیش از ۲۰۰تظاهر کننده می‌کنند. گفته می‌شود ۷۵تظاهر کننده مجروح شده‌اند و در میان آنها کسانی هستند که در وضعیت وخیم قرار دارند.

شهر کازرون در۱۴۵کیلومتری شیراز مرکز استان فارس با ۲۲۶هزار نفر جمعیت است. مردم کازرون علیه تقسیم آن به دو بخش تظاهرات کردند. یکی از معترضان می‌گوید این تقسیم بندی باعث می‌شود که بودجه و ثروت و کارخانه‌ها و فرصتهای شغلی به منطقه جدید برود در حالی که کازرون از بیکاری و فقر و محرومیت بالایی رنج می‌برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43634493-0418-4b13-a47b-a8723435af86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات