728 x 90

الشرق‌الأوسط: شکست سخت متحدان رژیم ایران در انتخابات پارلمانی عراق

انتخابات در عراق
انتخابات در عراق

الشرق‌الأوسط ۲۰مهر گزارش داد: شاید بزرگترین شگفتی در انتخابات عراق مربوط به شکست فاحش ائتلاف «فتح» باشد که شامل همه نیروها و شبه‌نظامیان هم‌پیمان و وفادار به رژیم تهران است.

شرق الاوسط افزود: مقتدی صدر در سخنرانی تلویزیونی پس از اعلام نتایج با اشاره به جناح‌های مسلح وفادار به ایران، متعهد شد که سلاحهای غیرقانونی در دست افراد متفرقه «حتی کسانی که مدعی مقاومت بودند» بگیرد. وی تأکید کرد که «عراق فقط متعلق به عراقی‌ها است».

رویترز نیز نوشت: در انتخابات این هفته رأی دهندگان عراقی به نیروهای وابسته به ایران به‌شدت دست رد زدند. اما خارج کردن کنترل دولت از چنگال گروه‌های شبه‌نظامی شیعه (وابسته به رژیم ایران)، هم‌چنان یک هدف سیاسی حساس خواهد بود و همیشه زمینه تهدید به (بگارگیری) خشونت در این کشور وجود دارد...

در همین روز محبعلی مدیرکل سابق وزارت‌خارجه رژیم گفت: در انتخابات عراق نکته مهم این بود که جریانهایی که به نظام ایران نزدیک هستند از اقبال لازم در بین مردم برخوردار نبودند. نمونه بارز آن هادی العامری است که عنوان کرده نتایج انتخابات را نخواهد پذیرفت. . اگر جریان صدر در عراق دولت تشکیل بدهد باید منتظر فاصله بیشتر عراق از ایران و فشار بیشتر به آمریکاییها برای خروج از عراق باشیم.

وی هم‌چنین گفت: بدترین حالتی که می‌تواند به‌وجود بیاید این است که جریان اهل سنت با حمایت اعراب، آمریکا و ترکیه و ائتلاف با کردها قدرت را در عراق به دست بگیرد. (روزنامه حکومتی ستاره صبح ۲۰مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea0a9637-955b-4153-8753-e6451b58fc92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات