728 x 90

الحره:‌ هراس رژیم ایران از فعالیت‌های«مجاهدین خلق» در شبکه‌های اجتماعی

الحره
الحره

الحره روز ۹اردیبهشت ۹۹، در سایت خود درباره فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق در شبکه‌های اجتماعی و وحشت رژیم از این فعالیت‌ها نوشت: طی ماه گذشته، مقامات رژیم ایران در مناسبتهای مختلف نسبت به جنگ تبلیغاتی که سازمان اپوزیسیون «مجاهدین خلق» ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد آن شده ابراز وحشت کرده‌اند.

سازمان «مجاهدین خلق» یا «مجاهدین خلق ایران» از زمان رژیم شاه به‌عنوان یک موجودیت سیاسی مخالف ایرانی حضور داشته و خواستار سرنگونی رژیم کنونی در کشور می‌باشد.

 

الحره در ادامه نوشت: بنا‌به‌ نوشته روزنامه «ایران نیوز آبدیت» که نزدیک به این سازمان می‌باشد، سردمداران رژیم کنونی ایران نسبت به حمایت مردمی از سخنرانیها و اطلاعیه‌های «مجاهدین خلق» در شبکه‌های اجتماعی و حجم لایکها و افرادی که آنها را به اشتراک می‌گذارند و فالوورهای ایرانی حساب‌هایشان، احساس تهدید می‌کنند.

این امریست که مقامات بلندپایه نزدیک به خامنه‌ای را بر آن داشته که هراس خود را بیان کنند و در مقابل آنچه این سازمان در شبکه‌های اجتماعی علیه آنها منتشر می‌کند یک جنگ کلامی به راه بیندازند.

 

عباسعلی مغیثی نماینده علی خامنه‌ای در شهر نهاوند نگرانی خود نسبت به اطلاعیه‌های سازمان مجاهدین در اینترنت را بدون نام بردن از آن ابراز کرد و گفت:‌ سلاحی که ممکن است ایران را نابود کند «اینترنت» است. وی افزود که این سلاح در اختیار اعضای مخالف سیاست ما (منظورش مجاهدین خلق می‌باشد) قرار گرفته است.

 

ابراز نگرانی دیگر توسط یوسف طباطبایی‌نژاد یکی از روحانیان نزدیک به خامنه‌ای و امام جمعه‌ خامنه‌ای در استان اصفهان ابراز شد. وی نسبت به قدرت سازمان «مجاهدین خلق» در انتقال اطلاعات به مردم ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی که بر روی پیروی مردم از رژیم تاثیر می‌گذارد هشدار داد.

به‌نوشته این روزنامه وی خاطرنشان می‌کند که برخی مردم وجهه روحانیان را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تخریب کرده و این امر بواسطه برخی کانالها و سایتهای مجاهدین خلق (MEK) انجام می‌شود. او می‌افزاید: آنها قصد دارند جنگی را راه بیندازند تا مردم بدبین را در مقابل روحانیان قرار دهند و ما باید علیه این اقدامات کاری انجام دهیم.

این روزنامه مخالف خاطرنشان می‌کند که نگرانی فوق توسط بسیاری از خطیبان جمعه در ایران که معروف به بلندگوهای خامنه‌ای هستند بیان شده است.

 

الحره در مورد وحشت رژیم از فعالیت‌های مجاهدین نوشت: در عرصه رسانه‌ها، خبرگزاری تهران پرس که توسط دولت اداره می‌شود گزارشی درج نموده و در آن خطر استفاده زیاد سازمان «مجاهدین خلق» از تلگرام برای ارتباط با هزاران ایرانی و صحبت با آنها در مورد روشهای تظاهرات و اعتراض علیه این رژیم را گوشزد نموده است.

این رسانه دولتی خاطرنشان کرده است که «مجاهدین خلق» کنترل «تلگرام» را در دست دارند و نسبت به شیوه‌هایی که برای جذب مردم ایران استفاده می‌کنند هشدار داده و نمونه‌هایی از اطلاعیه‌های سازمان که به سرنگونی رژیم کنونی ایران فرامی‌خواند را نشان داده است.

«مجاهدین خلق» فعالترین جنبش اپوزیسیون ایران قلمداد می‌شود که در ایران با هدف سرنگونی رژیم شاه توسط برخی روشنفکران و آکادمیسینها بنیانگذاری شد.

اما بعد از سرنگونی رژیم شاه و در پی ایفای نقشی جدی در انقلاب، اختلافها بین این سازمان و رژیم جدید حاکم بر ایران نمایان شد و دو و نیم سال بعد از انقلاب در جنگی شعله‌ور که تا همین لحظه ادامه دارد به رویاروییهایی خشن بین طرفین انجامید.

رژیم ایران از بسیاری کشورهای خارجی خواستار تحویل دادن اعضای این سازمان شده است. اما همواره دست رد به این درخواستش زده شده. در آخرین مورد حسن روحانی از فرانسه خواستار تحویل دادن برخی اعضای این سازمان شد که به توصیف او «تروریست» می‌باشند. اما فرانسه این درخواست را قبول نکرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ea59678-b738-45b5-bf1e-57739265704d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات