728 x 90

در یک اقدام جنایتکارانه دژخیمان رژیم آخوندی محمدحسن رضایی را که به‌هنگام دستگیری ۱۶سال داشت، پس از ۱۳سال زندان اعدام کردند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

در یک اقدام جنایتکارانه دژخیمان رژیم آخوندی

محمد حسن رضایی را که به‌هنگام دستگیری ۱۶سال داشت، پس از ۱۳سال زندان اعدام کرد

فراخوان بین‌المللی به

  • اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام به‌ویژه کودکان
  • مقابله با اعدام و شکنجه و نقض مستمر قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی از سوی رژیم ایران
  • بازدید هیات بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان
  • ارجاع پرونده نقض وحشیانه و مستمر حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران رژیم در برابر عدالت

 

صبح پنجشنبه ۱۱دیماه۹۹، رژیم آخوندی، در یک اقدام جنایتکارانه محمد حسن رضایی را که به هنگام دستگیری و وقوع جرم ۱۶سال داشت، پس از تحمل بیش از ۱۳سال زندان، در زندان رشت به‌دار آویخت. وی در سال۱۳۸۶ پس از دستگیری تحت شکنجه و فشار در سلول‌انفرادی وادار به اعتراف شده و در بیدادگاهی که در ۱۳۸۷ تشکیل شد گفت این اعترافات زیر شکنجه صورت گرفته است.

این اعدام جنایتکارانه که در نقض آشکار میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک و به‌رغم اعتراض سازمانها و ارگانهای حقوق‌بشری صورت گرفت، بار دیگر نشان می‌دهد فاشیسم دینی حاکم بر ایران بدون شکنجه و اعدام یک روز دوام نمی‌آورد.

مقاومت ایران این اعدام جنایتکارانه را قویاً محکوم نموده و دبیرکل، شورای حقوق‌بشر، کمیسر عالی حقوق‌بشر و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام، به‌ویژه کودکان و مقابله با شکنجه و اعدام و نقض مستمر قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی از سوی رژیم ایران، فرا می‌خواند. تعیین یک هیات بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان ضرورت مضاعف دارد. پرونده نقض وحشیانه و مستمر حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران آن به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱دی۱۳۹۹ (۳۱دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27326213-0568-4adb-87b6-e8ec2e5fe892"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات