728 x 90

اقتصاددان حکومتی: تداوم این وضعیت سرانجامی فاجعه‌بار خواهد داشت

تجمع مدرم اصفهان -عکس از آرشیو
تجمع مدرم اصفهان -عکس از آرشیو

اطهاری اقتصاددان حکومتی با اذعان به بی‌راه‌حلی و بن‌بست بحرانهای مرگباری که در همه زمینه‌ها موریانه‌وار سراپای نظام را در برگرفته اعتراف کرد و اظهار داشت، تداوم این وضعیت سرانجامی فاجعه‌بار خواهد داشت. پیش‌تر هم گفته‌ام که من امیدم را به حوزه سیاسی ایران از دست داده‌ام.

وی در تلقی خود از وضعیت کنونی نظام آخوندی در رابطه با مطلبی با عنوان «‌تله توسعه» اظهار داشت:... تله توسعه یعنی عدم توانایی تولید کالاهای قابل رقابت با خارج و در عین‌حال ده‌ برابر شدن قیمت یک ماشین قراضه در مدتی کوتاه، یعنی دوبرابر شدن قیمت مسکن در یک سال همراه با افزایش خانه‌های خالی، یعنی نه‌تنها از دست‌رفتنِ ثروت و رفاه اکثریت مردم با بی‌کاری و تورم، بلکه فرار سرمایه انسانی، ریزش اعتماد و سرمایه اجتماعی با ازدیاد فساد و آسیب‌ها و خشونت، یعنی نابودی سرمایه طبیعی یا محیط‌زیست...
... نه‌تنها روستاهای سیستان و بلوچستان در حال مدفون‌ شدن در شن هستند، واکنش‌های مردم به دولت در استانهای پیش از این صنعتی و ثروتمند خوزستان و اصفهان بالا گرفته است، اکنون با نامساعدشدن وضع اقلیمی، جدال آب زودتر از این‌که بین کشورها آغاز شود، بین استانهای ایران رخ داده، و در درون استانها، کشاورزان دشمن صنعت شده‌اند و هر روز شاهد اعتراض کارگران، معلمان و... هستیم. .
تداوم این وضعیت سرانجامی فاجعه‌بار خواهد داشت. پیش‌تر هم گفته‌ام که من امیدم را به حوزه سیاسی (این نظام) از دست داده‌ام (روزنامه حکومتی شرق ۲۰بهمن). 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bf6c8b2-7111-4c11-a903-57875724f3db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات