728 x 90

اف‌ بی‌ آی: شرکت ایمن‌نت پاسارگاد تهدیدی فعال و حتی گسترده‌تر برای شبکه‌های آمریکا

سایبری
سایبری

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد گروه سایبری رژیم ایران با نام ایمن‌نت پاسارگاد که با یک کارزار سایبری علیه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مرتبط بوده است، هم‌چنان تهدیدی فعال و حتی گسترده‌تر برای شبکه‌های آمریکا می‌باشد.
اف‌ بی‌ آی روز چهارشنبه ۶بهمن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در ۲۸مهر امسال، یک هیأت منصفه دادگاه منطقه‌یی آمریکا برای ناحیه جنوبی نیویورک، علیه دو شهروند ایرانی شاغل در شرکت ایمن‌نت پاسارگاد به اتهامات نفوذ سایبری، کلاهبرداری سایبری، مرعوب کردن رأی‌دهندگان آمریکایی، تهدیدهای بین ایالتی، و برنامه‌ریزی برای توطئه در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام جرم کرده است.

اضافه بر این دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) ایمن‌نت پاسارگاد را به همراه چهار تن از اعضای مدیره و دو کارمند آن شرکت به اتهام تلاش برای نفوذ در انتخابات مذکور تحریم کرد. وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۰میلیون دلار برای اطلاعات در مورد این دو عامل که برای آنها اعلام جرم شده است، در نظر گرفته است.
لازم به ذکر است که شرکت ایمن‌نت پاسارگاد قبلاً با نام پیشین خود، شرکت نت پیگرد سماوات و به‌دلیل پشتیبانی از سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران رژیم ایران تحت تحریم آمریکا قرار گرفته بود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در آبانماه گذشته نام افرادی را که تحریم کرد، سید محمدحسین موسی‌کاظمی، سجاد کاشیان، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی طغرل‌جردی، و حسین اکبری نوده عنوان کرده است. به گفته این وزارتخانه، همزمان وزارت دادگستری آمریکا نیز کیفرخواستی را علیه سید محمدحسین موسی‌کاظمی و سجاد کاشیان منتشر کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55730254-37bb-4049-9b72-2117c541a7fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات