728 x 90

افقه کارشناس حکومتی: فقر همگانی و به نتیجه نرسیدن برجام شاهد اعتراضات به‌مراتب بزرگ‌تر از ۹۸ خواهیم بود!

قیام آبان۹۸
قیام آبان۹۸

در جنگ‌وجدال باندهای حکومتی مرتضی افقه کارشناس حکومتی وابسته به باند مغلوب نظام در وحشت از وضعیت بد اقتصادی جامعه و گسترش اعتراضات و اعتصابات گفته است: «مردم مدت‌هاست که اعتراضات خود را فریاد می‌زنند! یک روز نیست که اعتصاب و تجمعی در خصوص مسائل معیشتی میان اصناف مختلف نداشته باشیم؛ به صنف معلمان و بازنشستگان نگاه کنید! متأسفانه ما در آبان ۹۸ بسیاری از هموطنانمان را از دست دادیم و به اعتقاد بنده با توجه به بودجه رکوردی امسال، فقر همگانی و به نتیجه نرسیدن برجام شاهد اعتراضات به‌مراتب بزرگ‌تر از قبل خواهیم بود!. اگر آقایان با همین فرمان جلو بروند شاهد تنش‌های سیاسی و اجتماعی فراوانی در جامعه میان مردم و حاکمیت خواهیم بود!».

افقه در مورد وعده‌های خیالی و هم‌چنین بیسوادی آخوند رئیسی و وزرایش که معترضان و بازنشستگان و معلمان این روزها آنها را به‌عنوان دولت شش کلاسه صدا می‌کنند، روز یکشنبه ۲مرداد در گفتگو با سایت دیدبان حکومتی گفت: این وعده‌ها نه تنها غیرقابل تحقق است بلکه فاصله آنچه که در واقعیت رخ می‌دهد با آن چیزی که این جماعت ادعایش را دارند فرسنگ‌ها فاصله دارد. رئیسی و دوستانشان در زمان انتخابات این حرف‌ها را می‌زدند ما گفتیم برای رأی جمع کردن است اما الآن که وارد دولت شدند و از سویی دیگر ناکامی‌های که داشته‌اند، باز هم شروع به وعده دادن می‌کنند، این مقداری تعجب برانگیز است! اصلاً رئیسی تجربه کار اجرایی ندارد! او در قوه قضاییه مشغول بوده و سیستم کاری و ماهیت آنجا با کار اجرایی کاملاً متفاوت است! کار آقای رئیسی در قوه قضاییه بیشتر «دستوری» بوده و اتفاقاً همین مورد هم یکی از نقاط ضعف بزرگ اوست چون می‌خواهد با امر و نهی اقتصاد مملکت را درست کند در صورتی‌که باید بداند اصلاً دستور نمی‌فهمد! رئیسی فکر می‌کند کار اجرایی هم مثل دادگاه است که با امر و نهی مسائل را حل کند! آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نه اقتصاد خوانده نه هیچ چیزی از اقتصاد سرش می‌شود، رئیس سازمان برنامه بودجه و رئیس بانک مرکزی اصلاً اقتصاد نخوانده‌اند، از سویی دیگر آقای خاندوزی هم که اقتصاد خوانده‌، هیچ تجربه کار اجرایی در خصوص مسائل اقتصادی را نداشته و ندارند! این افراد تصورشان این بود هر چه به زبان بیاورند اتفاق خواهد افتاد به‌اصطلاح اقتصاد کشور را کن فیکون خواهند کرد در حالی‌که نمی‌دانستند آن‌قدر گره در ساختار اداری و اجرایی کشور وجود دارد که بسیاری از دستورات و مصوباتشان از ساختمان وزارتخانه‌یشان هم بیرون نمی‌آید چه برسد به این‌که اجرایی شود!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a5aaaaf-ec74-4326-a1c0-ec2d52a74a7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات