728 x 90

افشای شرکتهای پوششی سپاه پاسداران در آلمان بر اساس اسنادی که توسط مجاهدین در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است

افشای شرکتهای پوششی سپاه پاسداران در آلمان
افشای شرکتهای پوششی سپاه پاسداران در آلمان

افشای شرکتهای پوششی سپاه پاسداران در آلمان بر اساس اسنادی که توسط مجاهدین در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است

 

تلویزیون کانال یک آلمان در سایت برنامه تاکس شاو در گزارشی بر اساس اسناد افشاگرانه‌ای که توسط سازمان مجاهدین خلق در اختیار شبکه تلویزیونی غرب المان – WDR - و روزنامه زوددویچه سایتونگ قرار گرفته پرده از فعالیت‌های شرکتهای پوششی سپاه پاسداران وابسته به هلدینگ غدیر برای دور زدن تحریم‌های رژیم آخوندی برداشته است.

در این گزارش تحت عنوان تجارت با مأموریت از جانب رژیم ایران آمده است:

یک شرکت تجاری که در شهر دوسلدورف فعالیت می‌کند به‌نظر می‌رسد که متعلق به یک شرکت ایرانی (هلدینگ غدیر وابسته به سپاه پاسداران) است که توسط آمریکا تحریم شده است.

اسنادی که از درون این شرکت به‌دست آمده در اختیار شبکه تلویزیونی غرب آلمان WDR و روزنامه زود دویچه سایتونگ قرار گرفته و این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا سپاه پاسداران از معاملات این شرکت سود می‌برد یا خیر؟

مرکز تجارت بین‌المللی مستقیماً در خروجی اتوبان A۵۲، در یک منطقه صنعتی در غرب دوسلدورف واقع شده است.

به‌نوشته سایت مرکز تجارت بین‌المللی، این شرکت دارای ۳۰سال تجربه در تجارت بین‌المللی است و شرکای تجاری در اروپا، خاورمیانه و آسیا دارد. طبق اطلاعات رسمی، این شرکت در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ حدود ۶۰۰میلیون یورو درآمد داشته است.

طبق داده‌های ثبت تجاری، مرکز تجارت بین‌المللی در دوسلدورف در واقع در سال۲۰۱۲ مستقیماً با پول رژیم ایران تأسیس شده است. در پشت فعالیت‌های این شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر (وابسته به سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای) قرار دارد که مجموعه‌یی است که در بیش از ۱۰۰ شرکت در ایران از بخش‌هایی مانند صنایع نفت، شیمیایی و ساختمانی مشارکت دارد و از سال‌ها پیش توسط آمریکا تحریم شده است.

به گفته مقامات آمریکایی، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر بخشی از شبکه‌یی از شرکتها است که توسط ارگانهای نظامی و امنیتی رژیم از جمله سپاه پاسداران اداره می‌شوند و اهرمهای قدرت سیاسی و اقتصادی را در ایران به‌طور انحصاری در دست دارند.

این گزارش می‌افزاید: تحقیقات شبکه تلویزیونی غرب آلمان (WDR) و روزنامه "زوددویچه تسایتونگ"نشان می‌دهد که شرکت مرکز تجارت بین‌المللی یا"جی‌آی‌سی اینترنشنال" مستقر در دوسلدورف نیز می‌تواند بخشی از شبکه‌یی از شرکتها باشد که ظاهراً توسط ارگانهای رژیم ایران راه‌اندازی شده است.

اسنادی که به "سازمان مجاهدین خلق ایران"درز کرده و در اختیار شبکه تلویزیونی غرب آلمان (WDR) و روزنامه"زوددویچه تسایتونگ قرار گرفته، هم‌چنین نشان می‌دهد که رژیم ایران احتمالاً از این شرکت مستقر در دوسلدورف و شماری دیگر از شرکتها در آلمان، برای ادامه معاملات تجاری بین‌المللی و خرید املاک و مستغلات با وجود تحریم‌ها استفاده کرده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در این اسناد، مرکز تجارت بین‌المللی مستقر در دوسلدورف یک "شبکه صادرات اوره" یا کاربامید صنعتی که برای تمیز کردن گازهای خروجی خودروهای دیزلی مورد نیاز است راه‌اندازی کرده است. گفته می‌شود که این امر در تهران به‌عنوان یک موفقیت تلقی شده است. سندی در مورد شرکت جی آی سی که در دوسلدورف مستقر است می‌گوید: «وجوه از طریق کانال‌های بانک‌های قابل اعتماد به ایران بازگردانده شده‌اند».

در ادامه این گزارش آمده است: گفته می‌شود در اکتبر ۲۰۲۲ جلسه‌یی با نمایندگان تهران و دوسلدورف برگزار شده است. بر اساس صورتجلسه، گفته می‌شود رئیس "جی‌آی‌سی" مستقر در دوسلدورف اعتراف کرده است: «متأسفانه مقامات نظارتی در آلمان ارتباط جی‌آی‌سی با هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در ایران را کشف کردند». به همین دلیل شرکت دیگری به‌طور خاص تأسیس شد تا از طریق آن انتقال پول به ایران و از ایران ادامه یابد.

گزارش می‌افزاید: "هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر" از ژوئن ۲۰۱۳مورد توجه مقامات ایالات متحده قرار گرفته بود. دولت ایالات متحده متقاعد شده بود که این شرکت برای دستگاه امنیتی رژیم ایران تأمین مالی کرده است. مقامات آمریکایی هلدینگ غدیر را به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح رژیم ایران موسوم به ساتا نسبت می‌دهند. مأموریت آن ارائه مزایای بهداشتی و بازنشستگی برای اعضای ارتش، سپاه پاسداران و پلیس است. در نوامبر ۲۰۱۸ تحریم‌های ایالات متحده تمدید و گسترش یافت. و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و شعب متعدد آن بار دیگر در کانون توجه مقامات آمریکایی قرار گرفتند.

یکی از این شعب جی آی سی اینترنشنال مستقر در دوسلدورف است. در محافل امنیتی آلمان گفته می‌شود که فعالیت این شرکت مدتی است که از جمله در رابطه با نقض احتمالی تحریم‌ها، شناخته شده است

سایت تاکس شاو تحت عنوان "شبکه‌ای گسترده برای دور زدن تحریم‌ها" می‌افزاید:

مقامات امنیتی غربی مدت‌هاست که شبکه‌های پیچیده و فرامرزی مرتبط با رژیم ایران را زیر نظر دارند. با وجود تحریم‌ها از شرکت‌های پوششی و واسطه‌ها برای تهیه مواد با کاربرد نظامی، یا تأمین مالی پروژه‌های نظامی رژیم استفاده می‌شوند. شبکه‌ها ظاهراً به اتحادیه اروپا گسترش یافته‌اند،

جواد دبیران، می‌گوید، "رژیم آخوندها"طی سال‌ها توانسته است"شبکه وسیعی برای دور زدن تحریم‌ها با سوء‌استفاده از سیاست مماشات‌گرایانه فاجعه‌بار غرب بسازد". دبیران خواهان لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا و تحریم بیشتر بخشهای اقتصادی وابسته به سپاه است.

سایت تاگس شاو تحت عنوان شرکتهای پوششی بیشتر می‌افزاید:

در یک نامه احتمالاً داخلی که از دوسلدورف به تهران ارسال شده اشاره می‌شود که با کمک مرکز تجارت بین‌المللی یا "جی‌آی‌سی اینترنشنال" در دوسلدورف، شرکت‌های جدید دیگری در خارج از کشور به ثبت رسیده‌اند که از طریق آنها می‌توان در آینده مواد حساس را تهیه کرد و پرداخت وجوه مربوطه را در آینده انجام داد. به‌عنوان مثال در عمان، ارمنستان، امارات متحده عربی یا چین. در این رابطه توجه شده که هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی با هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در ایران وجود نداشته باشد.

اسناد حاکی از آن است که در پایان سال۲۰۲۲ ظاهراً در تهران بحثهایی در مورد انحلال شرکت جی‌آی‌سی اینترنشنال دوسلدورف و فروش ساختمان آن در خیابان مونشاوئر وجود داشته است. دلیل این ملاحظات این است که بسیاری از واریزیهای بانکی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر امکان‌پذیر نیست و بی‌اعتمادی زیادی در مورد شرکت‌های متعلق به شبکه سرمایه‌گذاری غدیر وجود دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39e2a56b-5d6f-40a1-820b-f6bdd286835a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات