728 x 90

افزایش نرخ پرواز خارجی و احتمال حذف ایران از ایرلاینهای خارجی

احتمال حذف ایران از ایرلاینهای خارجی
احتمال حذف ایران از ایرلاینهای خارجی

یکی از کارگزاران رژیم در شرکت خدمات مسافرتی از حذف ایران از مسیر ایرلاینهای خارجی ابراز نگرانی کرد.

رضا اباذری با اشاره به دوبرابر شدن قیمت پروازهای خارجی به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: «وقتی نرخ پروازهای خارجی ۱۰۰درصد گران می‌شود، تقاضا کاهش می‌یابد و در نهایت ایرلاینهای خارجی مسیر هوایی ایران را حذف خواهند کرد. وی افزود این مسأله مشاغل وابسته به صنعت هوانوردی را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

 

سقوط قیمت ریال و گران شدن صد درصدی نرخ بلیت

رضا اباذری، به‌اصطلاح رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران، در مورد پیامدهای سیاست توقف پرداخت ارز دولتی به شرکتهای هواپیمایی گفت: با افزایش صد درصدی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین‌ ها نمی‌توانند به تعهدات پیشین خود عمل کنند، چرا که آنها قبلاً قیمت بلیت‌ های خود را با ارز ۴۴۰۰تومانی محاسبه کرده‌اند و حالا باید به مشتری بگویند، مبنای محاسبه ۸۸۰۰تومان شده است.

 

به نقطه‌ای می‌رسیم که برخی مسیرهای هوایی تعطیل شوند

این کارگزار حکومتی در مورد پیآمد دیگر این تصمیم ارزی رژیم ایران که ناشی از درماندگی و نتیجه دزدیهای حکومتی است، آن را عامل موج منفی در سفرهای هوایی خارجی و داخلی دانست و گفت، وقتی نرخ بالا می‌رود، تقاضا کاهش می‌یابد و به‌دنبال آن، تعداد پروازها کم یا در برخی مسیرها کامل کنسل می‌شود و به نقطه‌ای می‌رسیم که در برخی مسیرهای هوایی، حتی یک پرواز هم نخواهیم داشت.

وی همچنین گفت، این موج منفی تمام مسیرهای هوایی را که ایرلاینهای خارجی در آن برنامه پروازی دارند، تهدید می‌کند. انتظار می‌رود کاهش تقاضا، این شرکتهای هواپیمایی را که در روز چند پرواز دارند به سمتی هدایت کند که در مرحله نخست تعداد پروازهای خود را کاهش دهند و به مرور و در صورت ادامه روند کاهشی درخواست‌ها، مسیر ایران را حذف کنند.

 

اگر فکری به‌حال صنعت هوانوردی نشود

اباذری همچنین تأکید کرد، اگر فکری به‌حال صنعت هوانوردی و مسافری نشود، به‌زودی موج منفی در میزان مشارکت ایرلاینهای خارجی و حتی داخلی ایجاد می‌شود. و یقینا اثرات مخربی در صنعت گردشگری خواهد داشت و به‌شدت حجم سفر گردشگران خارجی را کم خواهد کرد، چرا که زمینه و تنوع حمل‌‌ و نقل هوایی از بین می‌رود.... وقتی سفر هوایی گران شود، دیگر برای مسافر خارجی به‌صرفه نیست که به ایران بیاید. کاهش مسافر نیز به نوبه خود توجیه برقراری خط هوایی با ایران را برای ایرلاینهای خارجی از بین می‌برد.

وی درباره پیامدهای افزایش قیمت دلار و سیاست حذف دلار به‌اصطلاح دولتی بر صنعت هوانوردی، همچنین گفت، با این تصمیم بخش زیادی از مسافران، مقاصد خارجی خود را از دست می‌دهند. و این جریانی است که مشاغل وابسته به صنعت هوانوردی از جمله خدمات فنی و مهندسی، کترینگ، هتل و تجهیزات وابسته به آن را نیز در معرض خطر قرار داده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7ed4f54-c4f6-477f-b2ef-c94f52978fb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات