728 x 90

افزایش حضور نظامی آمریکا و شرکای منطقه‌ای در تنگه هرمز برای مقابله با اقدامات رژیم ایران

عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

افزایش حضور نظامی آمریکا و شرکای منطقه‌ای در تنگه هرمز برای مقابله با اقدامات رژیم ایران 

در پی ماجراجویی‌های نیرو دریایی سپاه با توقیف دو نفتکش در آب‌های بین‌المللی، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در بحرین، طی بیانیه‌یی نوشت: «ناوگان پنجم آمریکا با متحدان و شرکای منطقه‌یی خود برای افزایش سیکل کشتی‌ها و هواپیماهای گشت‌زنی در داخل و اطراف تنگه هرمز در پی توقیف غیرقانونی کشتی‌های تجاری اخیر توسط رژیم ایران کار می‌کند.

«براد کوپر»، فرمانده مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در این بیانیه اضافه کرد: اقدامات غیرمسئولانه، غیرقانونی و بدون دلیل ایران در آزار و اذیت کشتی‌های تجاری باید متوقف شود.

هم‌چنین بنا به گزارش نیوزمکس مقامات آمریکایی روز جمعه۲۲ اردیبهشت گفتند که ارتش آمریکا برای تقویت موضع دفاعی در منطقه خلیج‌فارس پس از توقیف و آزار کشتی‌های تجاری تجاری توسط ایران در ماه‌های اخیر تلاش خواهد کرد. به‌گفته مقامات، ایران در دو سال گذشته حقوق ناوبری ۱۵ کشتی تجاری با پرچم بین‌المللی را مورد آزار، حمله یا مداخله قرار داده است. جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید در یک نشست خبری گفت: «وزارت دفاع مجموعه‌یی از اقدامات را برای تقویت موضع دفاعی ما در خلیج عربی انجام خواهد داد».

کربی افزود که در هفته‌های آینده تلاشی برای افزایش هماهنگی و قابلیت همکاری با متحدان در تنگه هرمز انجام خواهد شد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10a10556-dc4d-44b9-a6c1-ebadbb416f31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات