728 x 90

افزایش جهانی قیمت نفت

افزایش جهانی قیمت نفت
افزایش جهانی قیمت نفت

نیویورک تایمز روز دوشنبه ۲۷ آذر از افزایش جهانی قیمت نفت خبر داد و نوشت؛ قیمت جهانی نفت پس از آن‌که غول انرژی بریتیش پترولیوم اعلام کرد ارسال تانکرها از طریق دریای سرخ را متوقف کرده، افزایش یافت.

دریای سرخ، مسیر حیاتی کشتیرانی است که به‌دلیل حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری که توسط گروه مسلح شبه‌نظامی حوثی وابسته به رژیم ایران در یمن به پرواز در می‌آیند به مسیری خطرناک تبدیل شده است.
این اعلام بریتیش پترولیوم (BP) باعث ایجاد نگرانی در مورد اختلال بیشتر در حمل و نقل از طریق کانال سوئز شد که مجرای اصلی محصولات نفت خام و پالایش شده است... .
ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت Kpler، شرکتی که حمل و نقل کالا را دنبال می‌کند، گفت که حجم نفت و فرآورده‌های نفتی که از کانال سوئز عبور می‌کند در این ماه به‌شدت کاهش یافته است و به حدود یک‌سوم جریان معمول رسیده است.

تحلیلگر شرکت کپلر تخمین زد که حدود ۱۲درصد نفت خام و فرآورده‌های تصفیه شده که از طریق دریا مبادله می‌شوند، معمولاً از طریق کانال عبور می‌کنند.
او هم‌چنین به افزایش نرخ حمل و نقل و حق بیمه اشاره کرد و افزود که اگر کاهش سرعت[صادرات نفت] ادامه یابد، نفتکش‌ها باید مسیر طولانی‌تری را در اطراف دماغه امید نیک در آفریقا طی کنند. در آن صورت، نه تنها نفتکشها سوخت بیشتری را در ترددات مصرف می‌کنند، بلکه نرخ حمل و نقل و حق بیمه به احتمال زیاد افزایش می‌یابد و هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcd79270-7b41-41ed-b9e2-95311b82404c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات