728 x 90

افزایش فرار مغزها از ایران تحت حاکمیت آخوندها

فرار مغزها از ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی
فرار مغزها از ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی

رئیس ارگان موسوم به بنیاد نخبگان خوزستان اعلام کرد: موضوع فرار مغزها در خوزستان بسیار جدی است. وی با اشاره به این‌که فرار مغزها در سطح کشور به‌عنوان یک مشکل مطرح است، علت این وضعیت را در خوزستان شرایط آب و هوای این استان اعلام کرد.

در همین حال، رسانه‌های حکومتی در روز ۱۳خرداد با اعتراف به وضعیت فاجعه‌بار فرار مغزها از ایران، گزارشهایی از بحرانی که هم‌اکنون با آن مواجه‌اند را منتشر کردند.

 

گزارش کوتاهی در این زمینه:

رژیم آخوندی از نظر فرار مغزها در جهان مقام اول را دارد

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرده که ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی از نظر فرار مغزها در جهان مقام اول را دارد و مهاجرت تحصیلکرده‌ها از ایران به‌شدت افزایش یافته است.

یک رسانه حکومتی به نام اقتصاد و کسب و کار در گزارشی با عنوان افزایش شدید مهاجرت تحصیل‌کرده از ایران با مقایسه آمار مهاجرت از ایران در سالهای قبل از ۵۷می‌نویسدکه این رقم به زیر ۵۰هزار نفر در سال می‌رسید. اما این ارقام از سال ۵۷به بعد بشکل ناباورانه‌ای تغییر کرده است. ایران دیگر در رتبه انتهای جدول نیست و برعکس به صدر جدول رسیده است. شمار جمعیت ایران نسبت به سال۵۷، ۲برابر شده اما میزان مهاجران ایرانی به عدد نزدیک به ۷میلیون نفر یعنی ۱۴۰برابر رسیده است.

 

صندوق بین‌المللی پول: ایران از نظر فرار مغزها در بین ۹۱کشور جهان مقام اول را دارد

این منبع می‌افزاید: طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر فرار مغزها در بین ۹۱کشور جهان مقام اول را از آن خود کرده‌است و سالانه تا ۱۸۰هزار نفر با تحصیلات عالیه از ایران مهاجرت می‌کنند. ۳۰۸نفر از دارندگان مدال المپیاد و ۳۵۰نفر از برترین‌های آزمون سراسری از سال ۸۲تا ۸۶به خارج مهاجرت کرده‌اند.

 

۲۵۰هزار مهندس و پزشک ایرانی در آمریکا هستند

طبق آمار صندوق بین‌المللی پول هم‌اکنون بیش از ۲۵۰هزار مهندس و پزشک ایرانی در آمریکا هستند. طبق آمار رسمی اداره گذرنامه، در سال ۸۷روزانه ۱۵کارشناس ارشد، ۴دکترا و سالانه ۵۴۷۵نفر لیسانس از ایران مهاجرت کردند. در سال ۱۳۹۱حدود ۱۵۰هزار دانشجو تقاضای خروج از کشور را کرده‌اند که بیشترشان دانشجوی دوره دکترا بودند. هم‌چنین ۶۴درصد دانش‌آموزان ایرانی مدال‌آور المپیاد طی ۱۴سال گذشته از ایران مهاجرت کرده‌اند!

 

فرار مغزها ۳۰۰برابر جنگ ایران و عراق به اقتصاد ایران صدمه زده است

این رسانه‌حکومتی به‌نقل از مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا می‌نویسد: فرار مغزها در چند سال اخیر ۳۰۰برابر جنگ ایران و عراق به اقتصاد ایران صدمه زده است. اینها در حالی است که تقریباً کلامی درباره این فاجعه ملی سخن گفته نمی‌شود.

 

خمینی دجال سه ماه بعد از قیام ضدسلطنتی در رابطه با فرار مغزها گفته بود:

می‌گویند مغزها فرار کردند! بگذار فرار کنند. جهنم که فرار کردند این مغزها! مغزهای علمی نبودند این مغزها، مغزهای خیانتکار بودند، و الّا کسی از مملکت خودش فرار می‌کند به آمریکا؟! از مملکت خودش فرار می‌کند به انگلستان و زیرِ سایه انگلستان می‌خواهد زندگی بکند؟.. مملکت ما را به تباهی کشیدند؟ … غصه نخورید برای اینها، برای اینها که کشته شده‌اند غصه نخورید این قدرها.
این مغزهایی است که نگذاشتند جوانهای ما تحصیل کامل بکنند.

 

خبرهای مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76a52fae-ef39-4dff-b8cc-0ccb248d30ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات