728 x 90

افتضاح پیامدهای ماجراجویی اتمی خامنه‌ای

تلویزیون رژیم در گزارشی از جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همسویی آمریکا و کشورهای اروپایی در مقابل رژیم به شکوه و شکایت پرداخت.

تلویزیون رژیم ـ ۲۰تیر ۹۸: «نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌ درخواست آمریکا ناقض برجام برگزار شد... همزمان با نماینده آمریکا در نشست شورای حکام نمایندگان فرانسه آلمان و انگلیس در بیانیه‌یی عقب‌نشینی فوری اقدامات هسته‌ای ایران را خواستار شدند».

از سوی دیگر سخنگوی نمایندگی آمریکا در آژانس گفت تشکیل جلسه برای بحث پیرامون اقدامات عمیقاً نگران‌کننده رژیم ایران، یکی از مسئولیتهای اساسی شورای حکام است.

شکست اقدام رژیم برای گروگانگیری یک نفتکش انگلیسی در تنگهٔ هرمز، بحران را پیچیده‌تر کرد.

شبکهٴ‌ تلویزیونی سی.ان.ان گفت: «۵قایق مسلح سپاه پاسداران به‌طور ناموفقی تلاش کردند یک نفتکش انگلیسی را که از تنگه هرمز عبور می‌کرد مصادره کنند.

بنا‌ به‌گفته مقامات آمریکایی یک ناو جنگی انگلیسی که نفتکش را اسکورت می‌کرد پاسداران را از محل دورکرد»!

تلویزیون رژیم ۲۰تیر ۹۸: «سپاه ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج‌فارس را رد کرد».

پیش از این رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود این کشور در حال بررسی طرحی برای تضمین آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی اطراف ایران و یمن است.

به نظر می‌رسد که اقدام شکست‌خوردهٔ سپاه پاسداران، زمینهٔ لازم برای ایجاد چنین ائتلافی را فراهم کرده است.

سفر مشاور رئیس‌جمهور فرانسه به تهران در درون رژیم بازتابهای متفاوتی داشته است

کیهان خامنه‌ای (۲۰تیر) نوشت: «آمریکا و فرانسه برای وقت‌کشی تقسیم کار کرده‌اند».

و از آن‌سو روزنامهٔ جهان صنعت(۲۰تیر) نوشت: «(رئیس‌جمهور فرانسه) تنها برای آن که اوضاع بدتر نشود مبادرت به اعزام نماینده ویژه کرده‌اند».

دست و پا زدنهای رژیم مستمراً بحران را به ضرر خامنه‌ای تشدید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3eef8c36-7806-4bcd-a80e-888f7ba09e68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات