728 x 90

اعمال تحریم ها علیه نهادهای رژیم ایران بدلیل ارتباط آنها با تکثیر سلاح های متعارف

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

بیانیه مطبوعاتی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۱۵ژانویه۲۰۲۱

تکثیر تسلیحات متعارف رژیم ایران تهدید مستمری علیه کشورهای منطقه و امنیت بین‌المللی است.

استمرار حمایت نظامی رژیم ایران و انتقال تأیید شده تسلیحات، توسط این رژیم که منجر به مناقشات مستمر در سوریه، لبنان، عراق، یمن و نقاط دیگر می‌شود، موضوع اثبات شده است.

در روز ۲۱سپتامبر ما دستور اجرایی ۱۳۹۴۹ را اعلام کردیم.

این دستور اجرایی به ایالات متحده ابزار بیشتری برای حسابرسی از طرفهایی می‌دهد که در پی همدستی با رژیم ایران و گروه‌های مسلح در منطقه با تسلیحات و تجهیزات نظامی هستند.

در پی این دستور اجرایی، نخستین نامگذاری شامل وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و هم‌چنین سازمان صنایع دفاعی رژیم ایران و نیکلاس مادورو حاکم نامشروع ونزوئلا بود.

امروز ما نامگذاری سازمان صنایع نیروی دریایی رژیم ایران، سازمان صنایع هوا ـ فضا و سازمان صنایع هوایی رژیم ایران را به آن اضافه می‌کنیم.

این نامگذاری به‌خاطر دخالت در تامین، فروش یا انتقال، مستقیم یا غیرمستقیم، به رژیم ایران یا از رژیم ایران، یا برای استفاده یا به‌نفع رژیم ایران می‌باشد.

هر کدام از این نهادهای لیست‌گذاری شده برای نیروی نظامی رژیم ایران، تجهیزات مرگبار می‌سازند.

این تجهیزات برای سپاه پاسداران رژیم ایران، که یک سازمان لیست‌گذاری شده تروریستی است تولید می‌شود که در نامگذاری ما به‌عنوان تکثیر کننده تسلیحات کشتار جمعی شناخته شده است.

این تجهیزات نظامی شامل قایقهای تهاجمی، موشکها، پهپادهای جنگی، ابزاری برای رژیم ایران با هدف تأمین کارزار تروریسم جهانی می‌باشد.

سه نهاد سازمان صنایع نیروی دریایی رژیم ایران، سازمان صنایع هوا ـ فضا و سازمان صنایع هوایی رژیم ایران، پیش‌تر بر اساس اختیارات ضدتکثیر تسلیحات کشتار جمعی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

ما از تمامی کشورها می‌خواهیم که از فروش، تأمین یا انتقال تسلیحات و تجهیزات مربوطه به ایران یا از ایران، خودداری کنند.

آمریکا به همکاری با شرکا و جوامع بین‌المللی برای فشار به رژیم ایران با هدف تغییر بنیادین رفتارش ادامه می‌دهد، کشورهای صلح‌دوست باید در یک همکاری مشترک فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران را محدود کنند. ما از همکاری متحدان و شرکایمان در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی استقبال می‌کنیم. (سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۶دی۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c4d730c-b11d-413d-bae5-3997d5d341b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات