728 x 90

اعدام ۸۶۴ زندانی در سال ۲۰۲۳ توسط دژخیمان خامنه‌ای برای مقابله با قیام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام۸۶۴ زندانی در سال ۲۰۲۳ توسط دژخیمان خامنه‌ای برای مقابله با قیام

بالاترین آمار اعدام در ۸ سال گذشته و ۳۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل

ماشین شکنجه و اعدام و کشتار خامنه‌ای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای جلوگیری از قیام لحظه‌ای توقف نداشت. بنا به گزارشهای سازمان مجاهدین خلق ایران از داخل کشور، شمار اعدامهای ثبت شده در این سال به اعدام دست‌کم ۸۶۴ زندانی بالغ می‌شود که بالاترین آمار در ۸ سال گذشته است. البته با توجه به اعدام‌های مخفیانه شمار واقعی اعدامها بسیار بیشتر است.

شمار اعدامها در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۴ درصد بیشتر از ۲۰۲۲ است که به ۶۴۶ تن بالغ می‌شد. روند اعدامها در ۲۰۲۳ نیز فزاینده بوده است به‌نحوی که بیش از ۳۶ درصد اعدامها (۳۱۳ اعدام) در سه ماه آخر سال و همزمان با جنگ در منطقه صورت گرفته است.

در این میان هموطنان محروم و ستمدیده بلوچ بیشترین سهم از اعدامها را داشته‌اند. ۱۹۱ تن از اعدام شدگان یعنی بیش از ۲۲ درصد آنها بلوچ هستند. در میان زندانیان اعدام شده ۲۶ زن و ۸ کودک مجرم که به هنگام ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال داشته‌اند به چشم می‌خورد. ۷ اعدام به‌نحو فجیعی در ملأعام صورت گرفته است.

اعدامها در سال جدید هم‌چنان ادامه دارد. روز اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) پنج زندانی را در زندان مرکزی کرج اعدام کردند. رئیس کل دادگستری آخوندها در استان البرز در توجیه این اعدامها گفت: «در برخورد با کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند هیچ مماشاتی ندارد» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس-۱۱ دی). مقصود آخوندهای سفاک از امنیت مردم چیزی جز امنیت نظام منحوس ولایت فقیه نیست.

دو زندانی در ۱۴دی در اردبیل و یک زندانی در همدان و سه زندانی دیگر در روزهای قبل در زندان مرکزی اردبیل به‌دار آویخته شدند. روز سه‌شنبه ۱۲ دی خبرگزاری حکومتی ایرنا از اعدام ۹ زندانی در اردبیل خبر داد.

در همین حال چهار زندانی سیاسی محکوم به اعدام از هموطنان اهل سنت، در زندان قزلحصار در اعتراض به اعدام داوود عبداللهی زندانی هم‌پرونده خود، امروز وارد ششمین روز اعتصاب‌غذای خود شدند. سه هم‌پرونده آنها داوود عبداللهی، ایوب کریمی و قاسم آبسته قبلاً در همین زندان به‌دست دژخیمان خامنه‌ای حلق‌آویز شدند.

چند دهه مماشات و امتیاز دادن به فاشیسم دینی حاکم، آنرا در سرکوب و اعدام و شکنجه در داخل و جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج ایران تشویق کرده است، مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار آخوندها و نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام فرا می‌خواند و بار دیگر خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران می‌باشد. این رژیم باید از جامعه بین‌المللی طرد و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ دیماه ۱۴۰۲ (۵ ژانویه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/444537ec-d07d-4fb4-8cb2-80d622f12c23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات