728 x 90

اعدام ۲۰زندانی در ۹روز و انتقال ۱۶زندانی به انفرادی در قزلحصار برای اجرای حکم اعدام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۲۰زندانی در ۹روز و انتقال ۱۶زندانی به انفرادی در قزلحصار برای اجرای حکم اعدام

فراخوان بین‌المللی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

 

دژخیمان خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۴ مرداد دو زندانی به نام‌های عارف و مسعود را در تهران و بوشهر و ۱۳مرداد ۴زندانی شامل حسین صالحی و مرتضی سیف‌زاده در تبریز و مالک اشتر و احمد رضا تونی را در خرم‌آباد حلق‌آویز کردند.

پنجشنبه ۱۱مرداد حامد پارسه و ذبیح ساعدی در خرم‌آباد و چهارشنبه ۱۰مرداد ۵زندانی شامل کاظم فاتحی در اصفهان، فضل احمد فاتح‌نیا در زاهدان، رمضان غلامیان و موسی نجار در مشهد و حشمت مرادیان در یاسوج به‌دست دژخیمان اعدام شدند.

روزهای هشتم و نهم مرداد دو هموطن بلوچ به‌نام‌های نبی بخش ملازهی و مهیم جنگی‌زهی در میناب بدار آویخته شدند. ۷مرداد محمد جواد تکلو در بافت و روز ۶مرداد ۴زندانی از جمله یک زن در زندان مرکزی خرم‌آباد روانه چوبه‌های دار شدند. به این ترتیب طی سه روز (۶، ۱۱و ۱۳مرداد) ۸نفر در زندان مرکزی خرم‌آباد و طی ۹روز از ۶ تا ۱۴ مرداد ۲۰زندانی توسط دژخیمان خامنه‌ای بدار آویخته شدند

دریک اقدام جنایتکارانه دیگر، یکشنبه ۱۴مرداد ۱۶زندانی محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار کرج برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

این درجه از شقاوت و بی‌رحمی در شروع ریاست‌جمهوری پزشکیان قبل از هر چیز نشان می‌دهد که چه با روحانی و رئیسی و چه با پزشکیان، این رژیم بدون کشتار و اعدام قادر به ادامه حیات خود نیست و ماشین ترور و سرکوب خامنه‌ای در وحست از قیام توقف پذیر نیست.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فرامی‌خواند و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد می‌باشد. خامنه‌ای و دیگر سردمداران این رژیم به‌خاطر ۴ دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ (۵ اوت ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f33741de-0bb7-48e3-a867-3ad2dbba9713"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات