728 x 90

اعدام زندانی سیاسی ادریس جمشیدزهی از هموطنان بلوچ پس از ۷ سال حبس و شکنجه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ اعدام زندانی سیاسی ادریس جمشیدزهی از هموطنان بلوچ پس از ۷ سال حبس و شکنجه

فراخوان به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و نجات زندانیان زیر اعدام

 

دژخیمان خامنه‌ای صبح پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ زندانی سیاسی ادریس جمشیدزهی ۴۵ ساله از هموطنان بلوچ را در زندان زاهدان پس از ۷ سال حبس و شکنجه بدار آویختند.

ادریس اهل روستای تیغ آپ از توابع ایرانشهر، خرداد ۱۳۹۶ به‌خاطر هلاکت عبدالکریم سجادی فرمانده جنایتکار بسیج در ایرانشهر دستگیر و به اتهام «اقدام علیه امنیت» و «محاربه» به اعدام محکوم شد. این بسیجی منفور توسط قاسم سلیمانی به سوریه اعزام شد و مدتها در کشتار مردم این کشور شرکت داشت.

از سوی دیگر روز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ زندانیان سیاسی در ۱۱ زندان برای بیست و پنجمین هفته در «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» دست به اعتصاب غذا زدند.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران مذبوحانه تلاش می‌کند با اعدام و کشتار و جنگ‌افروزی از انفجار خشم خلق و سرنگونی محتوم خود جلوگیری کند.

مقاومت ایران بار دیگر کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه ایران و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد، هم‌چنانکه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و آزادی زندانیان سیاسی در ایران فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ تیر ۱۴۰۳ (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94eaeef8-c07d-4c59-8e76-a697baa92070"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات