728 x 90

اعدام دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه

اعدام در ایران
اعدام در ایران

دژخیمان قضاییه خامنه‌ای صبح روز سه‌شنبه ۹اردیبهشت ۹۹، دو زندانی از هموطنان کرد؛ به نامهای «زرار پیغامی» ۵۳ساله؛ از اهالی اشنویه و «یاسر رسولی» ۳۳ از اهالی بوکان را در زندان مرکزی ارومیه اعدام کردند.

یاسر رسولی از هشت سال پیش در زندان بوکان به‌سر می‌برد و پنج روز پیش جهت اجرای این حکم جنایتکارانه به زندان ارومیه منتقل شده بود. زرار پیغامی نیز از سه سال پیش در زندان ارومیه در انتظار اعدام به‌سر می‌برد.

 

خاطرنشان می‌شود که رژیم جنایتکار آخوندی روز گذشته و در سومین روز ماه مبارک رمضان یک زندانی را در زندان سنندج اعدام کرد. وی «کیوان الله مرادی» نام داشت و ٢٨ساله بود. کیوان الله مرادی متأهل و یک دختر ۶ساله داشت. وی چهار ماه پیش از زندان قروه به زندان سنندج منتقل شده بود.

 

هم‌چنین طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه جنایتکاران قضاییه خامنه‌ای ۱۰ زندانی را در اصفهان، تبریز، خلخال، سنندج، شیراز و زاهدان اعدام کردند که یکی از آنها عبدالواسط دهانی زندانی سیاسی بود که در زندان زاهدان به‌اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت نظام اعدام شد.

 

 

این اعدامهای جنایتکارانه برای ارعاب عمومی و مقابله با انفجار خشم ملت علیه کرونای ولایت صورت می‌گیرد.

 

فرانسه اعلام کرد اعدام نوجوانان توسط رژیم ایران مغایر با کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک، است.

خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود: سعیدپور که توسط رژیم ایران اعدام شد در بین دهها زندانی بود که در اواخر ماه مارس در بحبوحه شورش‌ها در مورد واکنش ایران به شیوع ویروس کرونا،از زندان مرکزی سقز فرار کرده بود. (خبرگزاری فرانسه ۸اردیبهشت ۹۹)

 

وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده به فراخوان آزادی فوری همه زندانیان سیاسی در ایران می‌پیوندد

آمریکا به‌ویژه خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی زن در زندانهای ایران شد و تأکید کرد:‌ ما از گزارشهای رسیده در مورد وضعیت نگران‌کننده بندهای زنان در زندانهای اوین و قرچک نگران هستیم.آمریکا به‌ درخواست برای آزادی فوری همه زندانیان سیاسی در ایران می‌پیوندد. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۹اردیبهشت ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08121d41-8c2f-411b-be50-e2e824e79362"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات