728 x 90

اعدام ۳ زندانی در چهارشنبه، حکم اعدام برای۲ زندانی سیاسی و حکم هولناک کور کردن یک زندانی قیام ۹۶

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

اعدام ۳ زندانی در چهارشنبه، حکم اعدام برای۲ زندانی سیاسی و حکم هولناک کور کردن یک زندانی قیام ۹۶

وعده سردژخیم اژه‌ای به اعدامهای بیشتر، فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از اعدام و کشتار

خامنه‌ای در وحشت از قیام مردم بی‌وقفه به اعدام زندانیان ادامه می‌دهد. دژخیمان خامنه‌ای روز چهارشنبه ۴ بهمن دو زندانی به‌نام‌های فاضل شفیعی و مرتضی ندیمی را همراه با یک زندانی دیگر در شیراز به‌دار آویختند. روز ۳ بهمن احمد عسگرات در زندان قزلحصار و روز یکشنبه اول بهمن سلمان سلیمی و احمد حائری در همدان و مسلم علی‌یاری در شیروان و روز دوشنبه ۲ بهمن حسینعلی شکوریان و ناصر مودت در زندان سبزوار حلق‌آویز شدند.

همزمان قضاییه جلادان زندانی سیاسی علی عبیداوی از هموطنان عرب را پس از چهارسال حبس به اتهام حمله به پایگاه بسیج در حمیدیه در زندان ماهشهر به اعدام و برادرش حسین عبیداوی را به ۱۳ سال زندان محکوم کرد. دیوانعالی آخوندها نیز اعدام زندانی سیاسی یوسف احمدی ۳۸ ساله اهل بانه و پدر سه فرزند را تأیید کرد. وی در اردیبهشت ۱۳۹۹ دستگیر و در سنندج تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفت. وی در شهریور ۱۴۰۲ به اتهام مشارکت در هلاکت دو پاسدار در بیدادگاه ضد انقلاب محکوم به اعدام شد. این حکم در بهمن ۱۴۰۲ توسط دیوانعالی رژیم مورد تأیید قرار گرفت. سه متهم دیگر این پرونده به ۲۰ و ۲۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

در یک جنایت هولناک دیگر قضاییه آخوندها درصدد است چشم چپ مهدی موسویان که در قیام دی ۱۳۹۶ دستگیر شد را کور کند. اتهام او این است که در فرخ شهر استان چهارمحال و بختیاری، وقتی مورد یورش نیروی سرکوبگر انتظامی واقع شده با پرتاب سنگ به دفاع برخاسته و باعث نابینایی چشم یک سرهنگ انتظامی شده است. بیدادگاههای رژیم مهدی را به قصاص چشم محکوم کرد و دیوانعالی آخوندها نیز این حکم را تأیید نمود و قرار است به‌زودی اجرا شود. این در حالی است که نیروهای سرکوبگر در قیام ۱۴۰۱ چشمان صدها جوان را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای کور کردند.

محسنی اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان روز چهارشنبه ۴ بهمن در بوشهر به اعدامهای بیشتر وعده داد و گفت: «همه مسائل با موعظه حل نمی‌شوند و باید با تیغ عدالت به سراغ افرادی رفت که به‌صورت سازمان‌یافته و با وابستگی به خارج، قصد دارند در مقابل ارزش‌های مردم و امنیت روانی و فیزیکی آنها بایستند. کلیه دادستانها در سراسر کشور باید به‌لحاظ جنبه عمومی، به این مقوله ورود جدی داشته باشند و با کمک نیرو‌های امنیتی و انتظامی، عناصر سازمان‌یافته و وابسته به خارج را که مرتکب ناهنجاری می‌شوند، شناسایی و بدون اغماض و در چارچوب قانون محاکمه و مجازات کنند» (خبرگزاری قضاییه رژیم – میزان- ۴ بهمن). .

سایت حکومتی دیدار ۴ بهمن نوشت: «حتی خودی‌های داخل مجموعه سیاسی و عناصر داخل نظام هم تداوم این روند را غیرممکن می‌بینند با ضرب و زور و تهدید و زندان و اعدام که جامعه سرپا نمی‌ماند... یک الی یک و نیم سال آینده، بیشتر هم نه، جامعه دیگر تحمل ندارد... مطمئن باشد که این سد می‌شکند اگر بشکند همه آسیب می‌بینند».

این‌همه سبعیت و قساوت شرم بشریت معاصر است، مراوده و معامله با چنین رژیمی پشت کردن به ارزشهای دموکراتیک و حقوق‌بشری است. مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین شکنجه و اعدام در این رژیم فرا می‌خواند. سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ بهمن ۱۴۰۲ (۲۶ ژانویه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17307a83-7fb3-460d-b581-5bb194eaa551"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات