728 x 90

اعدام دست‌کم ۱۴ زندانی توسط دژخیمان خامنه‌ای در آستانه سال نو

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام دست‌کم ۱۴زندانی توسط دژخیمان خامنه‌ای در آستانه سال نو

 

دژخیمان خامنه‌ای طی روزهای ۲۱ تا ۲۵اسفند ۱۴۰۰، دست‌کم ۱۴زندانی را در زندانهای گوهردشت، شیراز، اصفهان، ارومیه، بوشهر، زاهدان و خاش اعدام کرده‌اند.

 

چهارشنبه ۲۵اسفندماه، ۳ زندانی از جمله دو برادر به‌نامهای غلامعلی و عباس خوارگیر و یک زندانی دیگر به‌نام محسن جندقی (پس از ۲۰سال حبس)، در زندان گوهردشت کرج حلق‌آویز شدند.

 

سه‌شنبه ۲۴اسفند، دو زندانی به‌نامهای پیمان باباخانی و میرعلی حسینی در زندان مرکزی ارومیه و یک سرباز زندانی به نام محمد بزرگزاده ۲۲ساله اهل یاسوج در زندان بوشهر اعدام شدند.

 

یکشنبه ۲۲اسفند، چهار زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز حلق‌آویز شدند. دوتن از آنها حسین مهربانی (۳۷ساله اهل جهرم) و جمشید فدایی نام داشتند. در همین روز یک زندانی بلوچ به‌نام حفیظ‌الله رخشانی (۳۰ساله اهل زاهدان) بعد از تحمل شش سال حبس در زندان زاهدان حلق‌آویز شد.

 

روز شنبه ۲۱اسفند نیز یک زندانی بلوچ به‌نام علم یاراحمدزهی ۴۸ساله در زندان خاش اعدام شد.

 

گزارشها هم‌چنین حاکی از انتقال شماری از زندانیان به سلولهای انفرادی در آستانه سال‌ نو برای اعدام است.

 

با احتساب این اعدام ها، از ابتدای سال۱۴۰۰ تاکنون دست‌کم ۳۵۵زندانی اعدام شده‌اند. خامنه‌ای با روی کار آوردن رئیسی جلاد و افزایش اعدامها و ایجاد فضای ارعاب، می‌خواهد از خیزشهای مردمی و اعتراضات فزاینده اجتماعی به‌دلیل وخامت شدید وضعیت معیشتی، جلوگیری کند.

 

مقاومت ایران دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی، شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط سازمان ملل و عموم سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای نجات جان زندانیانی که در معرض اعدام هستند، فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶اسفند۱۴۰۰ (۱۷مارس۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94274303-fdcc-4d54-8309-6954259a2c0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات