728 x 90

اعدام جنایتکارانه ۱۲زندانی در ۲۱ آذر و ۲۶ اعدام در ۸روز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

اعدام جنایتکارانه ۱۲زندانی در ۲۱ آذر و ۲۶ اعدام در ۸روز

موج جدید اعدامها برای ایجاد فضای ترس و وحشت

خانم رجوی: پرونده جنایات رژیم، بزرگترین ناقض حقوق‌بشر در جهان باید به شورای امنیت ارجاع و سردمدارانش محاکمه شوند

خامنه‌ای جلاد در واپسین دوران حیات خود و رژیمش در وحشت از استمرار قیام سراسری با شقاوت هر چه بیشتر خون می‌ریزد. همزمان با اعدام جوانان شورشگر، محسن شکاری و مجید رضا رهنورد، دژخیمان خامنه‌ای طی ۸روز از ۱۶ تا ۲۳ آذر دست‌کم ۲۴زندانی دیگر را در زندانهای همدان، اراک، قزوین، خرم‌آباد، زاهدان، گرگان، عادل‌آباد شیراز، تایباد، سراوان، ماکو، گوهردشت، گرگان و قم به‌دار آویختند. تنها ۱۲تن از این زندانیان روز دوشنبه ۲۱ آذر اعدام شدند.

امروز چهارشنبه ۲۳آذر دو زندانی به‌نام‌های مهدی خوشبخت و حامد نوبخت در زندان همدان حلق‌آویز شدند. دوشنبه ۲۱ آذر ۵زندانی در زندان اراک، دو زندانی در زندان قزوین، دو زندانی در زندان خرم‌آباد، یک زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز و یک زندانی در زندان زاهدان و یک زندانی در زندان گرگان به‌دست دژخیمان قضاییه اعدام شدند.

سه‌شنبه ۲۲ آذر یک زندانی در زندان گرگان، یکشنبه ۲۰ آذر یک زندانی در زندان تایباد، شنبه ۱۹ آذر ۳زندانی در زندان سراوان و یک زندانی در زندان زاهدان و پنجشنبه ۱۷ آذر یک زندانی در زندان ماکو و چهارشنبه ۱۶ آذر ۳زندانی در زندانهای گوهردشت و قم اعدام شدند

خانم رجوی گفت خامنه‌ای بیهوده تلاش می‌کند با اعدام و کشتار از سرنگونی محتوم نجات پیدا کند. این خون‌ریزیهای بی‌حساب تنها خشم مردم ایران را تشدید و عزم جوانان شورشگر را جزم‌تر می‌کند. وی خاطرنشان کرد این رژیم که بزرگترین ناقض حقوق‌بشر در جهان امروز و ننگ بشریت معاصر است، باید از جامعه جهانی طرد شود، پرونده نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت احاله و سردمداران آن به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ آذر ۱۴۰۱ (۱۴ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77b30dbb-9ca3-40ac-8717-b0797635c445"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات