728 x 90

اعدام جنایتکارانه مهدی علی حسینی کشتی‌گیر اهل اندیمشک در دزفول پس از ۵سال حبس

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه مهدی علی حسینی کشتی‌گیر اهل اندیمشک در دزفول پس از ۵سال حبس

فراخوان بین‌المللی به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

به‌رغم اعتراضات و درخواستهای گسترده داخلی و بین‌المللی، صبح امروز دوشنبه ۶بهمن۱۳۹۹، فاشیسم دینی حاکم بر ایران در یک اقدام جنایتکارانه دیگر مهدی علی حسینی، اهل اندیمشک، یکی دیگر از قهرمانان کشتی ایران را در زندان دزفول اعدام کرد.

مهدی علی حسینی، ۳۰ساله که از سال۹۴ تاکنون در زندان به‌سر می‌برد، دومین کشتی‌گیر ایرانی‌ست که طی ماههای اخیر به‌دست دژخیمان رژیم آخوندی اعدام می‌شود. پیش از آن قهرمان ملی، نوید افکاری نیز در ۲۲شهریورماه امسال به‌دلیل شرکت در اعتراضات مردادماه ۱۳۹۷ در شیراز، به‌رغم اعتراضات جهانی برای ممانعت از اعدام او، به‌نحو قساوت‌باری اعدام شد.

کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت ایران روز ۲۵دی طی اطلاعیه‌یی جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای حقوق‌بشر ملل متحد و کمیته بین‌المللی المپیک را به اقدام فوری برای نجات جان مهدی علی حسینی فراخوانده بود.

روز ۴بهمن یک زندانی دیگر در قم به‌نام محمد شکوری و روز اول بهمن یک روحانی اهل سنت به‌نام عبدالستار آنشینی در زندان زاهدان اعدام شدند. در دیماه گذشته دست کم ۳۳ اعدام دیگر در ایران صورت گرفته است. رژیم جنایتکار آخوندی در گرداب بحرانهای لاعلاج داخلی و خارجی برای ایجاد رعب و وحشت و ممانعت از بالا گرفتن خیزشهای مردمی حتی یک روز را بدون اعدام و شکنجه و سرکوب نمی‌تواند سر کند.

مقاومت ایران بار دیگر دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر، هم‌چنانکه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکوم کردن اعدام جنایتکارانه مهدی علی حسینی و اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند. پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران این رژیم به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرارگیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶بهمن۱۳۹۹ (۲۵ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57ae35de-6ac3-46a6-9f84-0c0b6f1270b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات