728 x 90

اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی ایوب ریگی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی ایوب ریگی

دژخیمان خامنه‌ای شنبه ۳ دیماه، زندانی سیاسی ایوب ریگی ۳۸ساله را در زندان مرکزی زاهدان اعدام کردند. ایوب ریگی بیش از ۷سال در شکنجه‌گاههای اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، زندان زاهدان و زندان زابل زندانی بود. اولین بار در ۱۳۸۹ دستگیر و چند سال بعد با وثیقه سنگین آزاد شد. او در زندان نیز به افشای جنایتهای رژیم و ارسال اخبار آن به بیرون زندان ادامه داد. جمع‌آوری اسامی و مشخصات محکومان به اعدام، به‌ویژه کودکان و شکنجه‌هایی که علیه زندانیان سیاسی اعمال می‌شود از این شمار است. او به همراه شماری از زندانیان بیانیه‌هایی در محکومیت رژیم و حملات جنایتکارانه به لیبرتی امضا و به بیرون زندان ارسال می‌کرد. او بارها به‌خاطر این فعالیت‌ها به سلولهای انفرادی منتقل و مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

ایوب در ۱۳۹۷مورد حمله پاسداران قرار گرفت، خواهرزاده‌اش الیاس ریگی در این درگیری جان باخت و ایوب که مجروح شده بود توانست از محاصره فرار کند. در شهریور ۱۳۹۸ در حالی‌که از جراحتها به‌شدت رنج می‌برد دستگیر و به شکنجه‌گاه اطلاعات سپاه منتقل و تحت شکنجه قرار گرفت. تعدادی از زندانیان شاهد شکنجه‌های او در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه زاهدان بوده‌اند. دژخیمان بعد از ۴۰ماه شکنجه و اذیت و آزار، ایوب را در انتقام کشته شدن شماری از پاسداران به‌دار آویختند.

مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت اقدام فوری ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای وادار کردن رژیم به توقف اعدام و بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند. رژیم اعدام و شکنجه که مایه ننگ بشریت است باید از جامعه جهانی طرد و سردمدارانش به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ دی ۱۴۰۱ (۲۷ دسامبر ۲۰۲۲)

-زندانی سیاسی ایوب ریگی

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/185224cf-9308-443c-bbfc-a2a7e9f939b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات