728 x 90

اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون و تجمع رانندگان بازنشسته خطوط بی‌آرتی

اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون
اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون

کارگران شرکت‌های پیمانکاری آجین، نوآوران، اولنگ و تأمین نیرو روز یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱، در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان دست به اعتصاب زدند.

این کارگران که سال گذشته نیز با مطالبه‌ٔ افزایش دستمزد و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل چندین بار دست به اعتصاب زده بودند، با وعده‌ٔ اجرای طبقه‌بندی از اول سال۱۴۰۱ به اعتراضات‌شان خاتمه داده بودند که با خُلف وعده‌ٔ کارفرما و پیمانکاران امروز مجدداً اعتراض‌شان را از سر گرفتند.

کارگران شرکت‌های پیمانکاری حدود شش ماه است که قرارداد‌های جدید هم برای‌شان منعقد نشده است و مدیران شرکتها و مجتمع اعلام کرده بودند که دستمزدها بر مبنای اجرای واقعی طبقه‌بندی مشاغل واریز خواهد شد که پس از واریز حقوق، تفاوت بسیار زیادی نسبت به نرخ‌های اعلامی وجود داشت.

 

تجمع اعتراضی رانندگان بازنشسته خطوط بی‌آرتی
رانندگان بازنشسته خطوط بی‌آرتی روز یکشنبه ۲۲خرداد در اعتراض به عدم واریزی حق بیمه سخت و زیان آور و پرداخت کامل حق سنوات، در مقابل سامانه ۳ اتوبوسرانی شرکت واحد تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

لازم به ذکر است که سیاست مدیریت مجتمع به شکلی بوده که کارگران شرکت‌های مختلف هم به‌صورت یکسان حقوق دریافت نکنند تا مانع از اتحاد آنها برای دست زدن به اعتراض گردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9c7fc76-f957-421b-bf3e-bb7f5d5665b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات