728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۵۴

اعتصاب کارگران در اراک، هفت‌تپه و گچساران

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

روز دوشنبه ۲۴اردیبهشت (۱۴مه) کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) اراک برای دومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده و شرایط بسیار سخت معیشتی خود و عملی نشدن وعده‌های فریبکارانه کارفرمای حکومتی دست از کار کشیدند. کارگران اعتصابی مسیر راه‌آهن اراک به تهران را بستند و در ورودی کارخانه پرچم سیاه به نشانه عزاداری آویزان کردند. روز گذشته یکی از کارگران این کارخانه بر اثر شدت فشار درصدد خودکشی بود که توسط همکاران خود نجات یافت.

هپکو با ۴۲سال سابقه بزرگترین تولید‌کننده ماشین‌آلات راهسازی خاورمیانه است که به‌خاطر واگذاری به مقامات رژیم و بستگان آنها تحت عنوان خصوصی‌سازی و به‌خاطر واردات بی‌رویه به ورطه نابودی کشیده شده است.

کارگران نی بر نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد خود در محوطه کارخانه دست به اعتراض زدند. عمده آنها از روستاییان محروم خرم‌آباد هستند که به کار مشقت‌بار نی‌بری روی آورده‌اند. اما کارفرمایان حکومتی به‌رغم تحمیل این شرایط برده وار و با تمام شدن فصل نی‌بری از پرداخت دستمزد ناچیز آنان سر باز می‌زنند.

همزمان ۱۰۰۰تن از کارگران و کارکنان نیروگاه و سد چم شیر در گچساران برای سومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن هفت ماه حقوق و مزایای خود دست به اعتصاب زدند.

در همین روز کارگران شرکت تراورس راه‌آهن مشهد، در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و ماهها حق بیمه خود و وضعیت وخیم معیشتی‌شان دست به اعتصاب زدند. کارگران راه‌‌آهن شهرهای اسلامشهر و زنجان، تبریز، دامغان و بافق در روزهای پیش از این از رفتن به‌سر کار خودداری کردند.

کارگران شرکت روغن نباتی شیراز نیز که چهار ماه است دستمزدی در قبال کار خود دریافت نکرده‌اند، با پهن کردن سفره خالی در خیابان به گرسنگی و ناتوانی در تأمین معیشت خانواده‌هایشان اعتراض کردند. آنها با مضحکه کردن شعارهای خامنه‌ای رهبر فاسد و چپاولگر نظام آخوندی شعار می‌دادند: سفره ما خالیه، حمایت از کالای ایرانیه.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴اردیبهشت ۱۳۹۷(۱۴مه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d53f80ad-9c2f-4766-bb4f-dc5982ad653e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات