728 x 90

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پس از انتقال از اوین به زندان قزل‌حصار

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پس از انتقال از اوین به زندان قزل‌حصار

فراخوان خانم مریم رجوی به ملل متحد برای اقدام فوری به‌منظور آزادی و نجات جان زندانیان سیاسی

گروهی از زندانیان سیاسی که صبح یکشنبه ۱۲شهریورماه از اوین به زندان قزل‌حصار منتقل شدند، در ۲سلول که محل قرنطینه زندانیان قبل از اعدام است، به‌طور فشرده محبوس هستند. این محل بقدری کوچک است که حتی برای خوابیدن افراد جای کافی ندارد و به همین دلیل، چند تن از آنان شب در راهرو و در کنار سرویسهای بهداشتی استراحت می‌کنند.

این زندانیان از بدو ورود به این زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. زندانیان اهل سنت نیز که چند هفته پیش، مستقیماً از زندان گوهردشت به قزل‌حصار منتقل شده بودند، در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

این زندانیان روز یکشنبه با ضرب و شتم و دست‌بند و پابند از اوین به قزل‌حصار منتقل شدند. دژخیمان اجازه ندادند که زندانیان وسایل خودشان را ببرند، آنها وسایل زندانیان را در بند ۸ اوین در هم شکسته و یا به غارت بردند.

 

در یک تحول دیگر آرمان سنگی زندانی سیاسی اهل بانه که سه ماه پیش از زندان آزاد شده بود، روز شنبه ۱۱ شهریور به طرز مشکوکی جان باخت. جسد او که به شیراز سفر کرده بود روز شنبه در سویت محل اقامتش در این شهر پیدا شد. رژیم دلیل مرگ او را مانند بسیاری از قتل‌های سیاسی، ایست قلبی عنوان کرده در حالی‌که او قبل از دستگیری هیچگونه سابقه بیماری قلبی و زمینه‌ای نداشته است. آرمان سنگی در بهار سال ۱۴۰۰ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان کهریزک منتقل و پس از اتمام دوران محکومیت دو ساله‌اش آزاد شد.

از سوی دیگر اعظم غلامی زندانی قیام که در مهر ۱۴۰۱ دستگیر شد و در دهه ۹۰ نیز زندانی سیاسی بوده در مشهد از سوی قضاییه جلادان به ۱۶ سال زندان محکوم گردید.

خانم مریم رجوی از ملل متحد به‌ویژه کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر خواست برای آزادی و نجات جان زندانیان سیاسی به‌خصوص زندانیان اعتصابی دست به اقدام فوری بزنند. آنها سالهاست در اسارت و تحت شکنجه‌های فیزیکی و روحی قرار دارند و هم‌اکنون نیز زیر شدیدترین فشارها قرار دارند و از حداقل امکانات نیز برخوردار نیستند. وی افزود آخوندهای حاکم در هراس از قیامهای پیش رو، چرخه سرکوب و شکنجه و کشتار را تسریع کرده‌اند. سکوت و بی‌عملی این رژیم را در ادامه جنایت و کشتار تشجیع می‌کند

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ (۵ سپتامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3100c2f4-77f8-487a-ba50-78f784f909af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات