728 x 90

اعتصاب سراسری معلمان در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی شان

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت  ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

از صبح روز سه‌شنبه ۲۲آبان (۱۳نوامبر)، معلمان شریف در یک اعتصاب سراسری از حضور در کلاسهای درس خودداری کردند و در مدارس دست به تحصن زدند. این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای سرکوبگر بعد از تحصن سراسری ماه گذشته معلمان با دستگیری و احضار معلمان و انواع تهدیدها تلاش کردند آنها را مرعوب سازند.

معلمان در اعتراض به سرکوب و زندانی کردن معلمان، وضعیت وخیم معیشتی، تورم افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید، دست به اعتصاب زده و خواستار رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته هستند.

این حرکت اعتراضی علاوه بر تهران در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، اهواز، کرمانشاه، کرج، ایلام، اردبیل، بانه، سقز، جلفا، بابل، ساری، شهریار، یزد، کرج، مریوان، ایوان غرب، همدان، سنندج، شهرکرد، چابکسر، شیراز، لامرد، همایون شهر، ساوه، شهرستان جم، بوشهر و... برگزار شد.

در بسیاری از شهرها مانند مریوان، دیواندره، سنندج، شیراز و اصفهان دانش‌آموزان به اعتصاب معلمان پیوستند. در سنندج نیز اولیای دانش‌آموزان از اعتصاب معلمان حمایت کردند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به معلمان و فرهنگیان آزاده‌یی که برای دستیابی به حقوق حقه خود دست به تحصن زده‌اند، عموم مردم به جان آمده به‌ویژه جوانان را به همبستگی با آنان فرا‌خواند و گفت:‌ دیکتاتوری ضدفرهنگی و ضدایرانی آخوندها فرهنگ و آموزش و پرورش را به نابودی کشانده است. وضعیت فاجعه‌بار معلمان شاغل و بازنشسته محصول سیاست‌های چپاولگرانه و سرکوبگرانه رژیم ضدفرهنگی آخوندهاست و تا این رژیم بر سر کار است وخیم‌تر هم می‌شود. رژیمی که تنها شکنجه و اعدام، جنگ و تروریسم، فقر و بیکاری و فساد و چپاول برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲آبان ۱۳۹۷(۱۳نوامبر ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efb41b99-6fc6-4798-b162-d4ff84fc974c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات