728 x 90

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون برای دومین روز متوالی + فیلم و عکس

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون امروز چهارشنبه وارد دومین روز خود شد.

در پی فراخوان قبلی مبنی بر اعتصاب رانندگان کامیون؛ روز گذشته رانندگان بیش از 70شهر به این اعتصاب پیوستند رانندگان اعتصاب کننده اعلام کردند تا رسیدن به خواسته‌هایشان این اعتصاب را ادامه خواهند داد. کامیونداران از جمله به پایین بودن کرایه بار؛ توزیع ناعادلانه بار؛ کاهش حق بیمه رانندگان و نبود سختی کار در سنوات بیمه و افزایش بیش از حد قیمت لاستیک و لوازم یدکی دست به اعتصاب زده‌اند.

 

رانندگان فولاد همدان.دومین روز اعتصاب سراسری کامیونداران.2 خرداد 97

 

اعتصاب کامیونداران در 70شهر ایران

اسامی برخی از شهرها که روز گذشته رانندگان دست به اعتصاب زدند عبارتند از: مرودشت؛ اصفهان؛ شیراز، آباده، زرین شهر؛ بم؛ ارسنجان؛ سبزوار، بندر انزلی؛ بوکان،

کاریز تایباد، گرمه، تربت جام، تربت حیدریه، زرند، نوشهر، شهرضا، گناباد، مبارکه؛ آبادان

دزفول؛ زنجان؛ مهاباد؛ تبریز؛ کنگاور؛ شهرکرد؛ مرند؛ جهرم؛ نجف‌آباد؛ شهربابک، لنجان؛ ایوان؛ نیشابور؛ خاش؛ قزوین؛ رفسنجان؛ ساری؛ بندرعباس؛ بندرلنگه؛ همدان؛ شاهرود؛زابل؛ گنبدکاووس، اردکان، محمد آباد قهاب، کوار فارس، باغ ملک خوزستان، دهگلان، سفید دشت بروجن، جاجرم، ضیاء آباد در استان قزوین،سنندج – یزد –اراک –کرمان – بجنورد –دشت فارس –بهبهان– کاشان – بیگدل فارس –محمد آباد یزد، سعادت شهر، ورزنه، اندیمشک، نایین، فسا، ساوه، ارومیه، سلماس، مشهد –بیرجند-بجستان –شیروان

 

مشکلات معیشتی کامیونداران

رانندگان اعلام کرده‌اند که در شرایط فعلی با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند و تا زمانیکه مشکلاتشات حل شود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

هفته گذشته نیز کامیونداران در اعتراض به کم بودن کرایه و بلاتکلیفی وضعیتشان دست به تجمعات اعتراضی زده بودند. این معترضان سالهاست که مشکلاتشان باقی مانده و هیچ رسیدگی نسبت به آن صورت نگرفته است.

بعضا رانندگان باید برای هر نوبت حمل بار تا بیست روز منتظر بمانند. همچنین سازمان مالیات از راننده‌ها برای حمل بار به‌عنوان مالیات اخاذی می‌کند و حتی مالیات بر ارزش افزوده را از رانندگان می‌خواهد.

 

ترفند کارگزاران رژیم برای ایجاد تفرقه بین کامیونداران

کارگزاران رژیم در برخی از شهرها از جمله اصفهان برای ایجاد تفرقه و شکاف در بین رانندگان اقدام به بالا بردن قیمت کرایه بار کردند که مورد قبول رانندگان قرار نگرفت.

رژیم در بندر انزلی در یک ترفند برای انداختن تفرقه بین رانندگان؛ یک اطلاعیه را با امضای مدیریت انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکتها؛ به دیوار نصب کرده که کرایه حمل کالا از امروز به مقصد بندر انزلی به تمامی نقاط تا ۱۲درصد و کرایه حمل محموله‌های فله تا ۱۷درصد افزایش یافته است. که این هم مورد توجه رانندگان قرار نگرفت.

در یک اقدام دیگر رژیم اعلام کرد که نرخ کرایه حمل بار را تا ۲۰درصد افزایش می‌دهد تا به این ترتیب؛ اعتصاب رانندگان درهم بشکند. اما آنان اعلام کردند به این نرخ راضی نیستند و این نرخ بایستی تا ۵۰درصد افزایش پیدا کند.

 

حمایت مریم رجوی از اعتصاب کامیونداران

خانم مریم رجوی با درود به کامیونداران و رانندگان زحمتکش ماشین‌های سنگین در سراسر کشور از آنها خواست به اعتصاب همکارانشان بپیوندند. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت از عموم هموطنان درخواست کرد به حمایت و پشتیبانی از کامیونداران برخیزند.

 

فیلم و تصاویری از اعتصاب کامیونداران در دومین روز اعتصاب:

روستای قلعه ناظر اصفهان. پیوستن به دومین روز اعتصاب سراسری کامیونداران .2خرداد 97

 

شهرستان بشرویه.دومین روز اعتصاب سراسری کامیونداران.2خرداد 97

 

 

نجف آباد.دومین روز اعتصاب سراسری کامیونداران

 

 

نجف آباد.دومین روز اعتصاب سراسری کامیونداران

 

شهرضا - دومین روز اعتصاب کامیونداران 2 خرداد 97

 

پالایشگاه اصفهان- دومین روز اعتصاب کامیونداران 2 خرداد 97

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcdffb1f-876a-4df3-99b7-6e697b28cee4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات