728 x 90

اعتصاب رانندگان کامیون بیش از ۱۲۰شهر و ۳۰استان را فراگرفته است + عکس و فیلم

اعتصاب کامیون داران
اعتصاب کامیون داران

طی روزهای پنجم و ششم مرداد؛کامیونداران شهرهای تهران، اسلامشهر؛ اکبرآباد؛ نیشابور؛دارخوین؛ ایذه؛ داراب؛کنگاور؛ صحنه؛ بروجرد؛ خرم‌آباد؛ دورود، شهرکرد، گرمسار، اصفهان، کرمانشاه، ‌ارومیه، خرم‌آباد، فریدونکنار؛ اراک؛ ساری؛ پلدختر؛ چابکسر؛ یاسوج؛ علی آباد کتول؛ ماهیدشت؛ کرمان؛ صفاشهر؛ سعادت‌شهر؛ آباده؛ بندر خمینی؛ فرخشهر؛ بوکان؛ نجف آباد؛ اردبیل؛ مریوان، مرند؛ گوگان؛ پیرانشهر؛ سمنان و.... به اعتصاب خود ادامه دادند.

ارومیه.ششمین روز اعتصاب کامیون‌داران ۶مرداد

ارومیه.ششمین روز اعتصاب کامیون‌داران ۶مرداد

ارومیه.ششمین روز اعتصاب کامیون‌داران ۶مرداد

ارومیه.ششمین روز اعتصاب کامیون‌داران ۶مرداد

سمنان.ششمین روز اعتصاب کامیونداران.۶مرداد

سمنان.ششمین روز اعتصاب کامیونداران.۶مرداد

مطابق اخبار دریافتی در روز جمعه ۵مرداد کامیون‌داران اعتصابی در گرمسار، هر کامیونی را که بار زده و اعتصاب را می‌شکست آتش می‌زدند.

رژیم و عوامل وابسته به آن با ترفندهای و انتشار اخبار دروغ؛ در پی آن هستند تا اعتصاب کامیون‌داران را درهم بشکنند؛ اما رانندگان زحمکتش کامیونها اعلام کرده‌اند ما تا رسیدن به خواسته‌هایمان به اعتصاب ادامه خواهیم داد. این اعتصاب تا کنون ۱۲۱شهر از ۳۰استان را درنوردیده است.

 

گسترش اعتصاب رانندگان کامیون

دور دوم اعتصاب سراسری رانندگان کامیون از روز اول مرداد ماه ۹۷آغاز شد.

به‌رغم تمامی فریب‌کاریها و عملیات ایذایی و حتی سرکوب آشکاری که رژیم در این مورد اعمال می‌کند، اعتصاب رانندگان کامیون با سرعت تمام رو به گسترش است.

رژیم آخوندی طی روزهای اخیر به هر تلاشی برای درهم شکستن این اعتصاب متوسل شده است. در مشهد کارگزاران رژیم برای فریب دادن راننده‌ها و شکستن اعتصاب اقدام به فروش لاستیک ارزان در پایانه و تبلیغات برای آن کردند. با این‌حال پایانه مشهد خالی بود و هیچ کامیونی برای بارگیری حاضر نشد.

در سربندر (استان خوزستان) مقامات رژیم برای مقابله با اعتصابگران کامیونهای وزارت راه و ترابری را برای بارگیری به کار گرفتند. در شهر کرد نیز رژیم با وارد کردن کامیونهای ارگانهای حکومتی تلاش کرد اعتصاب رانندگان را خنثی کند.

در کرمانشاه مأموران اطلاعاتی و انتظامی رژیم با کندن پلاک کامیونهای اعتصابگران درصدد بودند آنها را از ادامه اعتصاب بازدارند که با اعتراض خانواده‌های اعتصابگران روبه‌رو شدند.

 

در بندرعباس رژیم عده‌یی از عناصر نفوذی در بین رانندگان را برای بارگیری بسیج کرد و مذبوحانه تلاش کرد که وضعیت را عادی نشان دهد.


درود مریم رجوی به رانندگان کامیون
خانم مریم رجوی گفت:‌ با درود به اعتصاب_سراسری رانندگان کامیون، عموم مردم به‌ویژه جوانان غیرتمند را به همبستگی با اعتصابگران فرا می‌خوانم و از ارگانهای ذیربط بین‌المللی و اتحادیه‌های کارگران و کامیون‌داران در کشورهای مختلف می‌خواهم به حمایت از رانندگان زحمتکش در ایران برخیزند.

 

پیشینه اعتصاب رانندگان کامیون

دور اول اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران که از اول خردادماه آغاز گشت و به‌مدت ۱۲روز ادامه داشت با خودداری کامیون‌داران از حمل بار در ۷استان کشور آغاز گشت اما به سرعت به ۲۷۴شهر دیگر گسترش یافت و به یک اعتصاب سراسری تبدیل شد که ارکان نظام فاسد آخوندی را به‌لرزه در آورد چرا که عملاً با توقف بخش عظیمی از شبکه حمل‌‌‌ونقل کشوری تاثیرات بسیار منفی در اقتصاد درهم‌شکسته رژیم از خود به‌جا گذاشت.

ابعاد گسترده و عظیم این اعتراض سراسری تا آنجا رژیم ولایت آخوندی را در تنگنا قرار داد که به‌ر‌غم بکارگیری تمامی ترفندها برای سرکوب، ناگزیر به قبول برخی خواسته‌های آنان از جمله افزایش ۲۰درصدی قیمت حمل بار، تعدیل نرخ کمیسیون بار بین ۱۲تا ۱۴درصد و متوقف کردن طرح ردیابی «سپهتن» در کامیون‌ها شدند.

خواسته‌های اصلی رانندگان در این اعتصاب سراسری علاوه بر تعدیل و بهبود وضعیت دستمزدها که هیچ تناسبی با تورم و گرانی سرسام‌آور روزانه ندارد، افزایش نرخ حمل بار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه کار، احتساب سختی کار برای رانندگان، کاهش هزینه بیمه، کاهش هزینه‌های لوازم یدکی به‌ویژه لاستیک و روغن در پی نوسانات بازار ارز، کمبود سهمیه روزانه گازوئیل، کاهش اخاذی‌های رژیم از جمله عوارض جاده و حق کمیسیون و تحویل بار در بندرها و پایانه‌ها به شرکتهای با نفوذ و توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان را دربرمی‌گرفت.

 

 

بیشتر بخوانید

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d762cec-c93d-461e-92da-2756eed93443"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات