728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۷۰

اعتصاب رانندگان کامیون به‌رغم اقدامهای سرکوبگرانه و فریبکارانه رژیم وارد دومین هفته می‌شود

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

اعتصاب سراسری رانندگان خودروهای سنگین و کامیونداران در روز سه‌شنبه ۸ خرداد (۲۹مه) برای هشتمین روز متوالی ادامه یافت. روز پیش از آن در تهران رانندگان با شعارهای نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ پایانه حمل بار را تعطیل کردند و از بارزدن خودداری کردند. بسیاری از پایانه‌های حمل بار در سطح کشور و در نقاط مرزی نیمه تعطیل و بی‌رونق هستند.

در هفتمین روز اعتصاب رانندگان نفت‌کش‌ها در سنندج در مقابل شرکت نفت بهاران تجمع کردند. آنها روز یکشنبه نیز در اعتراض به وضعیت دشوار معیشتی خود مقابل این شرکت سفره‌های خالی پهن کردند. در اردبیل رانندگان مقابل شهرک حمل‌‌ و نقل دست به اعتراض زدند. گارد ضدشورش و نیروی انتظامی در برابر آنان صف بستند تا مانع گسترش اعتراض آنها شوند.

در برخی از شهرها تاکسی‌رانان و دیگر زحمتکشان به حمایت از رانندگان کامیون دست به اعتصاب زده‌اند.

گروهی از نمایندگان مجلس رژیم در هراس از عواقب وضعیت وخیم معیشتی رانندگان کامیون اعتراف کرده‌اند: «بیش از ۵۰۰ هزار راننده در سطح کشور اظهار نارضایتی و بعضاً در بعضی شهرها تجمع» می‌کنند (رادیو حکومتی فرهنگ-۶خرداد).

ادامه اعتصاب رانندگان سنگین در حالی است که رژیم در روزهای گذشته به اقدامات فریبکارانه و تفرقه افکنانه به منظور پایان دادن به اعتصاب روی آورده است. عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: «طبق توافق انجام شده رانندگان و کامیون داران از امروز کار خود را در بخش حمل بار ادامه می‌دهند» و افزود «نمایندگان انجمنهای صنفی رانندگان هم ادامه به کار و اتمام اعتصاب را پذیرفتند» و قرار است «بخشی از مطالبات رانندگان و کامیون داران... مورد پیگیری قرار بگیرد» (خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۷خرداد ۱۳۹۷).

از سوی دیگر نیروهای سرکوبگر اقدامهای سرکوبگرانه خود را به منظور درهم شکستن اعتصاب شدت بخشیده‌اند. روز گذشته صدها راننده کامیون که در صفی طولانی به سمت شیراز در حرکت بودند و قصد پیوستن به اعتصابگران این شهر را داشتند مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفتند که بر اثر آن دهها تن بازداشت شدند. در کنگاور عوامل اطلاعاتی رژیم و مأموران نیروی انتظامی به ترفندهای مختلفی برای شکستن اعتصاب رانندگان متوسل شدند. در بندرعباس نیز اعمال فشارها و اقدامات سرکوبگرانه نیروی انتظامی به درگیری با اعتصابگران منجر شد. دوشنبه شب در اصفهان صدها راننده اعتصابی در کارخانه سیمان سپاهان از بارگیری کامیونها تحت حفاظت نیروی انتظامی جلوگیری کردند. مأموران نیروی انتظامی با تیراندازی هوایی درصدد پراکنده ساختن اعتصابگران برآمدند.

رانندگان و کامیونداران شریف بی‌اعتنا به ترفندهای رسوای فریبکارانه و اقدامات سرکوبگرانه رژیم هم‌چنان بر اعتصاب و خواستهای خود پای می‌فشرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ خرداد ۱۳۹۷(۲۹مه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38a54e77-8e0f-41a2-b8e0-55593cb52ad2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات